Start > Körkortsforum > Uppkörning i Norrköping

Uppkörning i Norrköping

A 2022-04-22 15:44 ! Citera #
Är det någon som har kört upp i Norrköping? Jag går just nu på intensivkurs där och har min uppkörning nästa vecka. Är så förbaskat nervös varje dag.. Någon som kört upp där nyligen? Hur upplever ni inspektörerna där och vilka rutter tog ni? Dela gärna med er

Mvh nervös tjej :cry:
Norrköping 2022-04-23 22:31 ! Citera #
Jag har kört upp i Norrköping två gånger och båda förarprövarna (män båda) var supertrevliga. Förbered dig på mycket stadskörning i centrum (spårvagnar, rondeller etc) men också landsväg. Jag körde ut båda gångerna på E22:an som är en 2+1 väg i 100km/h. Åker du den vägen kommer de be dig ta en avfart, där du måste sakta ner i mycket god tid. Inne på avfarten kommer de förmodligen be dig backa runt hörn, för att sedan åka ut på 100-vägen igen (alltid stopp-plikt innan). De kan också testa dig på plankorsning (köra över järnvägsspår).

Finns även en något knepig rondell som heter nåt märkligt. Kneipper, eller nåt. Sök i forumet så kommer det säkert upp.

Lycka till!
Gäst 2022-04-24 13:05 ! Citera #
Du kanske tänker på Kneippen-rondellen som är en stor rondell med flera avfarter, kanske den största de har.
Det är mycket viktigt att man tar det vackert och väljer rätt körfält i rätt tid. Mycket att ta in på en gång.

Kört lastbil i och omkring Norrköping i 10 år och det är stadskörning med mycket variation.

Mitt bästa tips för uppkörningen är att ”rusa inte”. Du ska ha tempo i trafiken men blir du osäker på skyltar och signaler så ta det lite stilla- men inte för stilla. Står du vid ett rödljus eller i köer så utnyttja tiden maximalt till att pejla omgivningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 00:37
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor