Start > Körkortsforum > För försiktig

För försiktig

Gäst 2022-04-21 15:26 ! Citera #
Jag märkte efter ett bra tag med körkort att jag var lite för försiktig i rondeller när
Jag hade nytaget körkort. Jag väntade när jag egentligen skulle köra, detta gäller första gången jag körde dubbelfilig rondell i rusningstrafik och lite vid andra tillfällen. Jag fick luckor jag kunde ta men jag tvekade på om det skulle gå så jag väntade istället. Nu efter ett bra tag med körkort följer jag trafikflödet mycket bättre och är inte för aggressiv i trafiken. Jag körde väldigt mycket innan uppkörningen och var väldigt säker på min körning, men rondeller under rusning var något jag hade tränat mindre på, och det resulterade i att jag var sämre på det men jag tränade och löste det. Antar att det där med att man inte måste vara en perfekt förare för att klara uppkörningen är sant. Hur mycket märkte ni att ni fick självförtroende säg första året av körning?
Gäst 2022-04-21 20:40 ! Citera #
Gäst 2022-04-21
Jag märkte efter ett bra tag med körkort att jag var lite för försiktig i rondeller när
Jag hade nytaget körkort. Jag väntade när jag egentligen skulle köra, detta gäller första gången jag körde dubbelfilig rondell i rusningstrafik och lite vid andra tillfällen. Jag fick luckor jag kunde ta men jag tvekade på om det skulle gå så jag väntade istället. Nu efter ett bra tag med körkort följer jag trafikflödet mycket bättre och är inte för aggressiv i trafiken. Jag körde väldigt mycket innan uppkörningen och var väldigt säker på min körning, men rondeller under rusning var något jag hade tränat mindre på, och det resulterade i att jag var sämre på det men jag tränade och löste det. Antar att det där med att man inte måste vara en perfekt förare för att klara uppkörningen är sant. Hur mycket märkte ni att ni fick självförtroende säg första året av körning?
Ut o kör, du anses som tillräckligt trafiksäker, var bestämd och var inte harig, men inte vårdslöst, det är en känsla, du läser av trafiken.

Det kommer, hade samma issue som du i början, erfarenheten kommer med milen. så ut o kör, have fun och njut av att köra bli vilket är skitkul. ;) erfarenheten kommer, efter ett tag så kommer du när du har ordentligt med erfarenhet att säga, ”men vafan” hur kör du osv, men tänk alla har vi varit där, så man blir ödmjuk, undantagen är dem som kör som biltjuvar utan hänsyn, dem har jag ingen översyn alls över. men men be cool inget hetsa upp sig på såsätt, kör säkert ;) du vill ju hem till familj o nära o kära, och komma hem hel :)
Gäst 2022-04-30 13:19 ! Citera #
Bättre att vara försiktig och vänta en lucka extra än att kasta sig ut. Värsta som kan hända är att bilen bakom blir irriterad och tutar. Inte så farligt. Med åren så blir du mer självsäker och snabbare med gas/koppling och kan ta luckor snabbt. Det är helt naturligt att inte vara F1 förare när man nyligen tagit körkort. Jag hade aldrig något problem med det själv men jag övningskörde i 2 år! Så hade en jäkla massa tid bakom ratten. Däremot var jag försiktig och lite osäker i stora korsningar med ljus typ vänstersväng för jag nästan aldrig körde i sådana situationer under min övningskörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo