Start > Körkortsforum > Fått en rejäl dipp

Fått en rejäl dipp

Självförtroende 2022-04-20 12:36 ! Citera #
Hej!
Jag har nu kört 9 lektioner på körskola och allt har gått bra - fram tills lektion 8 och 9. Det känns som jag tappat ALLT! Självförtroendet har fått en rejäl törn och jag vet inte hur jag ska ta mig ur denna svackan för att komma tillbaka på rätt bana igen. Vilken växel är lämplig? Hur använder jag dragläge? När ska jag svänga? När ska jag gasa? När ska jag bromsa? Allt detta gick bra tidigare o nu är det frågor som jag tänker på under körningen och gör fel.

Ex idag så stannar jag för gående vid ett övergångsställe och när jag ska köra igång igen så fick jag TRE motorstopp direkt efter varandra så körläraren fick ta över. Under lektion 1-7 har jag endast haft 2 motorstopp totalt o nu fick jag 3 st som avlöste varandra.

Min körlärare är duktig, tålmodig och ärlig och har inte haft några problem med honom alls, utan allt handlar om mig och mitt självförtroende.

Är det någon annan som haft en sådan svacka och var gjorde ni åt saken?
N 2022-04-20 19:13 ! Citera #
Fortsätt att kämpa, ta nån månads paus och slappna, ifall du hinner, med tanken på att teorin löper ut. Och tänk såhär man kan bara bli bättre och aldrig sämre, skriv ner varje fel du gör och försök att rätta till det, och ge aldrig upp. Och lita alltid på dig själv
Gäst 2022-04-20 20:54 ! Citera #
Att du får 3 motorstopp är för att du får 1 motorstopp sen jagar du upp dig och det är helt normalt, även att man har toppar och dalar. Det löser sig sen när du får rutiner i dig körning och förståelsen för hur man anpassar hastigheten
Gäst 2022-04-21 20:51 ! Citera #
Men förfasiken.

Du håller på lär dig, 9 lektioner är ingenting än, du övningskör, Relax, det är därför du är i körskolan för att faktiskt lära dig köra bil ute i trafiken.

Så hey, inte låtas bli knäckt över detta, se det som att det faktiskt var en lektion att lära sig något av.

Upp i sadeln, öva, gör om och rätt, övning ger färdighet.
Självförtroende 2022-04-22 12:55 ! Citera #
Det gick mycket bättre idag på lektionen så svackan har jag tagit mig ur :) Nånstans känner jag mig stressad över att ta körkortet då jag är över 30 år o har dragit mig från att ta körkortet pga rädsla. Är så rädd för att jag aldrig kommer klara det. Men nu gick det bättre

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest