Start > Körkortsforum > Farsta Körprov Rutt 12 april 2…

Farsta Körprov Rutt 12 april 2022

Jonas 2022-04-14 21:12 ! Citera #
Hade min uppkörning tisdag 12 april i Farsta runt 14:00. Hade varit så jävla nervös i flera veckor innan, kom dit typ 5 minuter innan min då det bygger upp nerverna om man ska sitta och vänta i 20 minuter eller nåt. Men så fort jag mötte inspektören och vi gick ner till bilen (Automat) så försvann all nervositet och det kändes helt plötsligt som en vanlig körlektion. Säkerhetskontrollen blev bara att checka av vindrutetorkarna, inga problem. Nu ska jag försöka beskriva rutten så bra som möjligt.

Höger ut på Fryksdalsbacken, höger ut på Perstorpsvägen, vänster ut på Magelugnsvägen mot Nynäsvägen, vidare söderut på motorvägen (här gjorde jag en planerad omkörning då ett par lastbilar drog ner hastigheten), svänger av mot Vega, höger in på Vega Alle, direkt till vänster in på Timvinkelvägen, backade in bakom en bil utanför nybyggda radhusen (parkering check). Fortsätter på Timvinkelvägen tills vi kommer till en återvändsgränd, då vänder vi tillbaka på samma väg som vi kom. Höger ut på Vega Alle mot rondellen, mål Stockholm. Kommer ut på motorvägen, får ett litet rött troll framför mig som inte ökar hastigheten men jag lyckas hitta en lucka att köra ut från påfarten, sen tänker jag att jag kör om det röda trollet som kör lite sakta, inga problem. Fortsätter mot stockholm tills han ger nytt mål: Älvsjö. Svänger av så vi hamnar tillbaka på Magelugnsvägen, vid trafikljusen tar vi vänster in på Björkallén. Här kör vi i princip runt hela området så vi kommer tillbaka där vi körde in vid trafikljusen. Vid trafikljusen är det rakt fram tillbaka mot Trafikverket och sen var det Grattis till körkortet och ha en fortsatt trevlig dag.

Jag har ju läst vilka rutter andra har fått och just denna har jag inte läst om. Det var en väldigt enkel rutt enligt mig, vädret var solklart och sen slog det mig också att det är påsklov för en del vilket betyder mindre folk i rörelse. Tips är att köra i krokarna runt trafikverket och 73:an, håll koll på hastigheter men framförallt känn dig säker i din körning. Jag säger det igen dock, all den nervositet som byggts upp i veckor försvann helt och hållet när jag väl satt i bilen. Och sitt inte i väntrummet onödigt länge, jag kom in fem minuter innan så det blev nästan rakt på sak, inga musse pigg grejer. Berätta inte heller för hela världen när du har uppkörning. Ju färre som vet desto mindre press. Jag lät även radion var på med låg volym, ganska avslappnande.
Gäst 2022-04-15 16:58 ! Citera #
Jaså
Gäst 2022-04-16 07:00 ! Citera #
Orkade bara läsa de första raderna.

för mkt text
Sanne 2022-04-16 14:15 ! Citera #
Grattis till körkortet! Bra beskrivet. Har snart min uppkörning i Farsta och alla tips är värdefulla :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo