Start > Körkortsforum > Mycket som känns ologiskt som …

Mycket som känns ologiskt som jag aldrig förstått..

Gäst 2022-04-11 14:39 ! Citera #
T.ex varje gång jag kör genom en korsning blir jag osäker. ”Stanna ifall du hinner” är svårare att applicera när man faktiskt sitter där. Vad anses egentligen som för nära för att bromsa, hur vet man när bilen bakom inte är för nära, hur ska man kunna lita på att dem inte kör rakt på en?

Fick skjuts av en kompis idag som höll ca 20 meter avstånd med en hastighet på 60km/h. Som tur var så blev det aldrig gult, men hur hade det sett ut ifall det blev gult och bilen framför bromsar?

Allt ser så lätt ut när andra kör men själv ser jag bara en massa potentiella olyckor


https://maps.app.goo.gl/xb2eki3HUBoMofdJ8

Ett annat exempel som förvirrar mig. Ser ofta bilar svänga höger här efter heldragna linjen, men hur blir det ifall de har bilar till höger om sig som vill åka rakt? De kan väl inte stanna mitt på vägen?
Gäst 2022-04-11 21:58 ! Citera #
Det är en korsning med väjningsplikt precis innan refugen slutar? Så ja ska dom åka rakt fram så stannar du innan spärrområdet, precis som om du stannar innan en annan korsningen?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo