Start > Körkortsforum > Hålla korningar öppna +förvirr…

Hålla korningar öppna +förvirring

Gäst 2022-04-06 20:53 ! Citera #
Jag gör alltid mitt bästa för att hålla korsningar öppna i trafiken, ser jag att det tar stopp precis efter en korsning, så ser jag till att stanna innan så bilar fortfarande kan åka mellan. Idag när jag gjorde det var det en fotgängare som inte förstod att jag gjorde det och trodde istället jag stanna för honom även fast det inte var nått övergångställe. Han stod still ett tag för att se att jag skulle stå still och precis när jag börjar åka så börjar han gå, så jag stannar för att inte köra på honom, han stannar för att inte bli påkörd såklart. Sen för att det inte ska bli samma sak igen så står jag bara still tills han går över. Detta hände på en lite parkeringsplats i Askersund:)

Det blev en sån här typisk situation som när man möter någon och inte vet vilket sida man ska passera den personen på när man går på stan osv. Både irriterande och roligt när det händer. Har det hänt är någon gång att det blir någon sån situation?
Gäst 2022-04-07 19:30 ! Citera #
Händer alla då och då. Tack och lov då att vi har högerregel och andra regler för att underlätta för varandra i trafiken.

Fotgängare är väl lite värre. De är alltid lite mer defensiva (av förklarliga skäl) vilket ökar förvirringen något.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo