Start > Körkortsforum > Kuggade första uppkörningen!!

Kuggade första uppkörningen!!

Lina901 2010-08-03 18:20 ! Citera #
Det är otroligt!! :lol: har nästan övningskört i 2 år både på trafikskola jätte mycket och privat jätte mkt!!
Var 100% säker på att jag skulle klara teorin o uppkörningen men ne de blir man inte o de e så larvigt...
Ok jag var rätt så nervös men jag körde bra i rondellen, i korsningar, villa område o.s.v o så kom de backa runt gathörn..de hade jag inte övat så mycket på men
klarade det fast det blev lite långt ifrån o så råkade jag ligga i bussfilen.. kan inte fatta hur jag kunde missa de har aldrig hänt mig när jag övningskörde...
sen så sa hon att jag hade osäkra körfältsbyten för att jag bytte fil när de fanns bilar bakom mig typ 100m ifrån.. men ne hon sa att man inte får byta fil när de finns trafik bakom som kör ganska snabbt för att man då hindrar trafiken!! :o :D va e de för skitsnack jag kollade ju både backspegeln o inre spegeln o döda vinkeln varje gång o blinkade o bytte fil helt säkert... alla byter ju körfil fast bilar e ganska nära bara man kan göra de utan fara??
o så var de e sur kärring som inte sa ett ord under hela färden!

Är så förtvivlad! någon som också blivit kuggad nyligen och på vad?? hur länge har ni övningskört innan ni klarade körkortet?

allt känns så hopplöst o omöjligt.... :lol:
Gäst 2010-08-04 00:04 ! Citera #
Hej!
Jag blev också kuggad på min första uppkörning, dock på i princip hastighetsanpassning (körde lite snabbt förbi en buss och för snabbt genom vattenansamlingar) samt lite eco-driving... Jag tyckte också att allt hade gått bra, och det sa hon också, men att jag inte blev godkänd p.g.a. bussen etc. Jag har även jag övningskört till och från i 2 år, både hemma och på trafikskola, mer intensivt nu under senaste tiden.
Man blir nog alltid arg och besviken när man kuggar, men försök att lära dig av vad du kuggade på från förra gången så du inte gör om dina misstag. Tänk positivt att du antagligen inte kommer att få en värre ”kontrollant” än den du hade denna gången, för den du hade verkar ju en aning sur... :)

Good luck next time!!
Gäst 2010-08-04 18:28 ! Citera #
Jaså ok... jo lite små grejer som tydligen e viktiga.... huh trodde jag var den enda som övningskört i typ 2 år utan o ha klarat körkortet..
men nu vet du iaf att du ska köra saktare o så men jag förstår inte mina misstag jag menar ska jag låta bli att byta fil när de finns bilar bakom eller ska man vara
ännu mer försiktigt o kolla bakåt 10 gånger innan eller förstår inte.. på bilskolan blev jag godkänd på körfältsbyten hur lätt som helst..
aja lycka till du me!!
Gäst2 2010-08-04 20:25 ! Citera #
Man kan ju inte låta bli att byta fil bara för att man har någon bakom sig tycker jag, men hon/han kanske ville att du skulle kollat fler gånger för att uppfatta hastigheten på de bakom eller nåt... Tänk på det nästa gång när du ska byta filer, så går det nog bättre! Sen lär man sig mer på att bli kuggad på saker än att komma undan med dem, för man gör ju (förhoppningsvis) inte om sina misstag.
När har du din nästa uppkörning? Tack btw, hoppas att det går bättre nästa gång... :)
Gäst 2010-08-04 21:02 ! Citera #
Jag körde upp idag och kuggade. Jag har övningskört i 1,5 år. både privat och med körskola. Först var jag lugn men när jag skulle köra så fick jag en blackout. det gick som sagt fel!!!
det jobbigaste var att han var hur snäll och trevlig som helst och försökte hjälpa.
min handledare blev chockad för jag kör hur bra som helst normalt men jag vet inte vad det var som hände.
Gäst 2010-08-06 01:45 ! Citera #
Jo men grejen var att jag hade jätte bra uppsikt hela tiden kollade flera gånger o döda vinkeln o så... så fattar inte vad hennes problem var.. hon ville bara ha nåt o skulle min kuggning på... sen sa hon att jag inte kollade alls vid några körfältsbyten och de är skitsnack för det gjorde jag alltid.. aja.. thaks
Gäst 2010-08-06 01:47 ! Citera #
Mem”’

va tråkigt att du kuggade.. vet hur de känns.. har man kört i flera år.. som 2 år i mitt fall både privat o på körskola så mycket tycker man att man borde klara uppkörningen galant på första gången när andra kan göra de fast dem inte kört lika mycket men ne de gör man inte :(
du hade tur som hade en trevlig lärare med dig iaf... min var sträng o sur o sa knappt nåt... jätte kul: :o haha

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov