Start > Körkortsforum > Anpassad utbildning

Anpassad utbildning

Rädd 2022-03-21 15:40 ! Citera #
Hejsan, jag har otroligt svårt med motivation till att skaffa körkort, det är såklart något jag vill och till viss del borde ha, men det är väldigt svårt att sätta sig bakom ratten eller plugga. Går detta att ta upp med sin körskola och att dom kan ”hjälpa” lite med tex en plan?

(jag har dessutom svårt med nya sociala sammanhang så vissa saker är lite extra svåra för mig)
Gäst 2022-03-21 19:31 ! Citera #
Körlärare är ju inga coacher som ska motivera dig till att ta körkort, det är något du själv ska vilja. varför du vill ta körkort

Curlad av föräldrarna låter det som då du saknar den riktiga viljan att ta körkort.

Ingen ide att tvinga dig alls, bättre vänta tills när du får suget att verkligen ta körkortet och jobba för det.

Körkort kostar pengar, det är ju i sig en rejäl motivation, att verkligen plugga och övningsköra så man får valuta för pengarna, visst de är trögt och svårt bitvis, men sedan när man kommer över den puckeln, jäklars då är det tom kul att plugga och övningsköra ;)

Belöningen är ju friheten du får med ett körkort, det är en känsla ;)

Då jag övningskörde så var det jävligt kul, ivrig att lära mig, förstå regler om varför de finns osv, ökad förståelse, längtade tom till nästa körlektion, samma sak med teorin. har sjukt mycket glädje av det idag, har körkort sen 6år.


Lycka till :)
Gäst 2022-03-21 22:15 ! Citera #
Om du vill men inte har motivation så vill du inte nog mycket. Eller hur?

Klart körskolan kan göra en plan åt dig men kommer du följa den om du känner dig tvingad?

Det blev ju inte direkt roligare med matteläxan bara för att man visste att provet va om 3 veckor :|

Vänta och känn efter, ta kortet när du verkligen vill. Kommer gå mycket lättare då!
Gäst 2022-03-25 17:45 ! Citera #
Motivation är en gigantisk kraft. Bor man på landet så tro fan att man skaffar körkort för att ta sig runt. Bor man i stan är det en annan femma.

Du måste själv vilja ha kortet annars är det ingen idé att börja över huvud taget.

Känner en snubbe som är 45 och inte har körkort men hans fru har det. Vet en annan som bor 51 km från närmsta storstad och inte har körkort men hans fru har det.

Alfred Hitchcock blev 80 år och skaffade aldrig körkort, men det var för att han var rädd för poliser. Hade han ingen bil kunde han heller aldrig få fortkörningsböter resonerade han.
Gäst 2022-04-08 19:51 ! Citera #
Rädd 2022-03-21
Hejsan, jag har otroligt svårt med motivation till att skaffa körkort, det är såklart något jag vill och till viss del borde ha, men det är väldigt svårt att sätta sig bakom ratten eller plugga. Går detta att ta upp med sin körskola och att dom kan ”hjälpa” lite med tex en plan?

(jag har dessutom svårt med nya sociala sammanhang så vissa saker är lite extra svåra för mig)
Det är bara att rycka upp dig och sluta larva dig.
Du kommer stöta på situationer där ögonkontakt är viktigt i trafiken, pallar du inte det så skit i körkortet.
Jag är trött som fan på folk som ska dalta och fjanta. Man ska ta itu med sina problem innan man ger sig ut på vägen.

Jag vill inte bli ihjäl körd för att nått mentalt nervvrak får megaångest medans dom kör och börjar ratta som ett fyllo.
Nej, körskolorna bryr sig inte ett smack, dom kanske ”peppar” en lite om dom är bra, men dom är inte din kurator/hjärnskrynklare/vän.

Och din autism skiter jag i, jag har autism jag med. Men det är bara att släppa nervositet skiten.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest