Start > Körkortsforum > Er pinsammaste situation

Er pinsammaste situation

Hej Hej 2022-03-17 09:09 ! Citera #
Vad är er pinsammaste händelse när ni övningskört eller gjort körprov? Något korkat ni sagt eller gjort. Det vore kul att få läsa :lol:
Tja 2022-03-17 13:41 ! Citera #
Övningskörde en gång med morsan när jag plötsligt fick en massa kramp i benet. Började då bromsa bilen då jag kände att jag inte kunde köra såhär. Tänkte ju förstås inte då på att kopplingen behöver vara ner när man stannar. Bilen får motorstopp och jag hann inte reagera. Öppnade dörren och gick ut för att få bort krampen.

Vid samma ögonblick stannar en polisbil på samma väg fast från andra hållet och frågar mig varför jag står mitt i vägen med en öppen dörr och blockerar trafik. Bilarna bakom börjar tuta samtidigt som jag försöker berätta att jag fick kramp. Mamma sätter sig i förarsätet och ber mig hoppa in. Jag sätter mig i baksätet och mamma börjar köra varpå polisen skriker att vi inte ska glömma att ta bort övningskörningsskylten.

Definitivt den roligaste och pinsammaste situationen i mitt körliv. Så glad över att inte behöva övningsköra längre :)
Gäst 2022-03-17 16:08 ! Citera #
Hela min första uppkörning var pinsam. Motorstopp x5. Motorstopp på avfart från motorväg (stannade för att släppa förbi ambulans med blåljus) ;) ;) Glömde bort alla regler och vägmärken och körde som en kratta. Jag skämdes.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo