Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen idag

Kuggade uppkörningen idag

Anonym 2022-03-17 09:07 ! Citera #
Idag kuggade jag uppkörningen pga dålig planering, jag undrar, när Det står en Skylt som inte förvarnar innan, när ska man bromsa och blinka och Hur gör man med växlingen? Hur och när växlar man ner om man t.ex kör 70km/h, jag hade brister i infart på landsväg. Och en till fråga, hur många gånger gjorde ni om körprovet? Känns som att jag är den enda som inte klarat på första :cry:
Gäst 2022-03-17 10:38 ! Citera #
Hum snälla du ,har kuggat 7 ggr så det finns värre än dig
Nervös 2022-03-18 17:53 ! Citera #
;Jag kuggade också min första och tänkte precis som du. Jag kände mig så värdelös, för ”alla” klarar på första försöket, men inte jag....

Ge inte upp! Du är grym oavsett hur många gånger du behöver köra upp innan du får kortet! Att du inte ger upp visar hur mentalt stark du är!
Gäst 2022-03-18 18:45 ! Citera #
Dålig planering betyder att du troligtvis tittar nära bilen när du kör och inte långt bort. Meningen är att du skall ha tänkt igenom allt du skall göra INNAN du kommer fram till nästa rörelse.

Säg att du kör i 70 km/h och skall svänga in på landsväg. Du håller 70 km/h ända fram till där du skall svänga och gör tvärnit och sen blinkar och sen växlar ner och sen svänger in på landsvägen. Låter det här bra? Nej. Allt du skall göra skall sitta i ryggmärgen och komma följsamt.

Verkar det svårt, testa att köra LIIITE långsammare än du måste, då hinner du med alla moment. Är det 70? Håll kanske 60-65 men utan att du blir en snigel.

Är idag 35 och har ABECEDE men gällande uppkörningar gick det såhär:

A tog 2 försök (kuggade konbanan första gången)
B tog 1 försök
C tog 3 försök och 1 komplettering (göra om säkerhetskontroll)
CE tog 3 försök och 1 komplettering (göra om säkerhetskontroll)
D tog 1 försök

Jag är lugn i trafiken men vid uppkörning blir jag ett nervvrak. En körlärare tipsade om att ta Alvedon innan för att lugna nerverna men det hjälper mig inte ett smack.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor