Start > Körkortsforum > Tips på hur man hanterar nervo…

Tips på hur man hanterar nervositet under uppkörning

Hugo 2022-03-14 13:44 ! Citera #
Tjenare, jag började med körkortet för 1 år sedan alltså 2021. Klarade teoriprovet på första försök då jag inte hade några problem med pluggandet och la ner mycket tid på pluggandet. När det väl kom till att utföra själva uppkörningen gick allt snett. Jag kuggade hela 3 gånger och hade svårt att hitta tider därefter. Jag kuggade på grund av min nervositet. Jag vet att jag kör bra och är redo för uppkörningen men bara min nervositet som förstörde allt. Ett exempel, jag kuggade alla gånger på trafiksäkerhet för att jag var så nervös att jag glömde bort några regler som jag egentligen hade kunnat göra perfekt. När jag tex övningskör hemma går allt galant. Detta ledde till att mitt teoriprov löpte ut. Det positiva är att jag inte tänker ge upp och skall göra teoriprovet om cirka två veckor igen. Så min fråga är, har ni tips på hur man hanterar nervositeten under uppkörningen ?
seer 2022-03-14 16:50 ! Citera #
Mitt bästa tips till dig är att se till att tänka på allt som är viktigt. Det är omöjligt att undvika att bli nervös men se till att du är vaken och gör rätt när du kör upp. Jag kuggade tre gånger innan jag fick godkänt och anledningen till att jag kuggade var för att jag var för rädd inför uppkörningen vilket gjorde så att jag gjorde fel som jag brukade aldrig göra när jag övningskörde. På mitt fjärde försök så körde jag runt området innan provet väldigt mycket så jag var redo för vad som kan hända och tänkte bara på körningen när jag körde vilket gjorde så att jag fick godkänt. Ge inte upp tills du får ditt körkort!
Hugo 2022-03-14 17:36 ! Citera #
Yes! Ska ta till mig av informationen ! Har in princip hamnat i samma situation som dig så som du beskriver det.
Gäst 2022-03-15 16:24 ! Citera #
Låtsas som att det är en familjemedlem eller en vän som sitter med dig.
Och sluta tänka att det är ett prov, tänk dig istället att du ska skjutsa någon till mål osv, eller visa din polare hur bra du är på att backa runt hörn.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo