Start > Körkortsforum > Sväng ut på landsväg

Sväng ut på landsväg

Gäst 2022-03-10 18:15 ! Citera #
Skulle svänga vänster ut på en 70 väg mitt i rusningen idag och undrar en sak.

Det var svårt att hitta luckor men till slut kom en lucka. Det var tomt från höger och en bil över hundra meter bort till vänster. Jag kör ut och är i min fil med hela bilen när bilen från vänster fortfarande är ungefär 40 meter bort från korsningen. Det jag undrar är om dessa luckor är ok att ta eller om det blir för tight. Jag tycker jag hann in bra utan att hindra. Vad tycker ni?
Gäst 2022-03-12 22:30 ! Citera #
Om du använder en miniräknare....

omräknat 70Km/h till meter per sek, så är det 19,4m/sek.

Skulle nog vilja påstå att det är tight om den bilen körde 70 Km/h..som nog tvingades bromsa.

Imo, Lite för tight va. en sak är säker, när en olycka sker så går det jävligt fort.
Gäst 2022-03-12 23:19 ! Citera #
Gäst 2022-03-12
Om du använder en miniräknare....

omräknat 70Km/h till meter per sek, så är det 19,4m/sek.

Skulle nog vilja påstå att det är tight om den bilen körde 70 Km/h..som nog tvingades bromsa.

Imo, Lite för tight va. en sak är säker, när en olycka sker så går det jävligt fort.
Jag tror faktist inte den behövde bromsa då den fortfarande var en bit bort från korsningen när jag var klar med svängen. Den var ju lite mer än 2 sekunder bort.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor