Start > Körkortsforum > Hade ni gett upp med körkort o…

Hade ni gett upp med körkort om ni blev av med er?

Bla 2022-03-09 18:50 ! Citera #
Vet inte hur jag kunde men jag körde mot rött. Hade bara körkortet i ett år så blev av med det.

Hade ni gett upp? Det känns som det mest logiska svaret, för jag kommer ju inte direkt bli en bättre förare nu i efterhand. Visst kommer jag vara medveten om mitt dumma misstag, men är man realistisk så kan samma sak ske igen..

Borde man bara ge upp ifall man blivit av en gång?
Gäst 2022-03-09 19:38 ! Citera #
Samma sak KAN ske igen, men om du gillar att köra bil eller inte har möjlighet till annat färdmedel är de oddsen värda att testa.

Jag skulle själv ta om det, men jag älskar att köra bil så det är väl lite individuellt.
Gäst 2022-03-09 20:45 ! Citera #
Bla 2022-03-09
Vet inte hur jag kunde men jag körde mot rött. Hade bara körkortet i ett år så blev av med det.

Hade ni gett upp? Det känns som det mest logiska svaret, för jag kommer ju inte direkt bli en bättre förare nu i efterhand. Visst kommer jag vara medveten om mitt dumma misstag, men är man realistisk så kan samma sak ske igen..

Borde man bara ge upp ifall man blivit av en gång?
Men du har ju gjort utbildningen, klarat teorin och körprov. hårt arbete eller?

Men ändå goofat och köra mot rött, som du vet redan är fet fel.

Sorry, offer koftan biter inte på mig. sätt dig på bänken och gör om allt och ta till dig detta och ta om körkortet, eller så skit i det hela o skippa detta helt. Big Deal.
Gäst 2022-03-09 20:47 ! Citera #
Bla 2022-03-09
Vet inte hur jag kunde men jag körde mot rött. Hade bara körkortet i ett år så blev av med det.

Hade ni gett upp? Det känns som det mest logiska svaret, för jag kommer ju inte direkt bli en bättre förare nu i efterhand. Visst kommer jag vara medveten om mitt dumma misstag, men är man realistisk så kan samma sak ske igen..

Borde man bara ge upp ifall man blivit av en gång?
Nej, du ska inte ge upp. Antar att det som hände var ett misstag. Du är nybörjare, du kommer såklart att bli en duktigare förare så småningom. Jag förstår att det känns jobbigt just nu, men ge inte upp
Gäst 2022-03-09 21:53 ! Citera #
Mest logistikt att ge upp?

Vill du ha körkort, ta det.
Vill du inte ha körkort, ta det inte.

Jag förstår inte riktigt frågan...
Filip 2022-03-10 11:11 ! Citera #
Jag torskade mitt körkort i slutet på Augusti förra året, hade haft det i 1 år och 11 månader och gjorde en idiotisk tabbe att köra alldeles för fort (tro mig, jag tog åt mig den dyra läxan, kommer aldrig köra så fort igen). Fick en spärrtid på 2 månader men hade ett sånt extremt driv att få tillbaka det igen. Så 3 veckor efter att spärrtiden tog slut så satt jag där med körkortet tillbaka. Det kommer inte alls att vara en sån uppförsbacke som du kanske tror (det gjorde jag iallafall). Du kan köra då du vart godkänd bara för något år sen, så bit i det sura äpplet och ta tag i det igen, det kommer inte bli enklare desto längre du väntar!

Lycka till nu!
Gäst 2022-03-10 20:22 ! Citera #
Filip 2022-03-10
Jag torskade mitt körkort i slutet på Augusti förra året, hade haft det i 1 år och 11 månader och gjorde en idiotisk tabbe att köra alldeles för fort (tro mig, jag tog åt mig den dyra läxan, kommer aldrig köra så fort igen). Fick en spärrtid på 2 månader men hade ett sånt extremt driv att få tillbaka det igen. Så 3 veckor efter att spärrtiden tog slut så satt jag där med körkortet tillbaka. Det kommer inte alls att vara en sån uppförsbacke som du kanske tror (det gjorde jag iallafall). Du kan köra då du vart godkänd bara för något år sen, så bit i det sura äpplet och ta tag i det igen, det kommer inte bli enklare desto längre du väntar!

Lycka till nu!
Fick du göra om teoriprovet och uppkörningen + halka blah blah blah igen?
Dmx 2022-03-10 21:04 ! Citera #
Jag fick mitt körkort juli 2020. December samma år blev jag av med det pga fortkörning (körde 134 på 80 väg) lärde mig läxan och fick grov ångest. Spärr tid i 4 månader( April 2021)
Fick göra om allt men i maj månad hade jag körkortet i handen igen (2 veckor efter spärren)
Tror det handlar om viljan och förståelse att det är extremt viktigt i dagens samhälle samt att det är någon slags av allmän status.
Gäst 2022-03-12 23:43 ! Citera #
Dmx 2022-03-10
Jag fick mitt körkort juli 2020. December samma år blev jag av med det pga fortkörning (körde 134 på 80 väg) lärde mig läxan och fick grov ångest. Spärr tid i 4 månader( April 2021)
Fick göra om allt men i maj månad hade jag körkortet i handen igen (2 veckor efter spärren)
Tror det handlar om viljan och förståelse att det är extremt viktigt i dagens samhälle samt att det är någon slags av allmän status.
Ett svar med en som har stake och ryggrad.

Insåg sitt misstag o miss, gjorde om allt och rätt, satt allt.

Grattis.
Gäst 2022-03-17 08:06 ! Citera #
Det är bara att försöka igen. Vissa poliser är även riktiga svin som väljer att ta nån för körning mot rött när signalen var egentligen gul innan dom hann runt hörnet, och bara antar att man körde mot rött för att bilen fortfarande delvis är inne i själva korsningen, när verkligheten lika gärna kunde vara att man helt enkelt inte kunde stanna för gult.

I Sverige är det ”Guilty first, and no proof needed” som gäller för poliser i allmänhet då Sverige är en demokratur.
Man kan således bara hitta på skit som polis.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov