Start > Körkortsforum > Olagligt?

Olagligt?

Gäst 2022-03-09 16:14 ! Citera #
Om jag ska släppa av någon, kan jag då svänga vänster in på en stor trottoar där det är stort utrymme att komma runt med cykel eller fotgängare. Jag menar alltså att man ställer sig mot färdriktningen och svänger vänster ish ut från kanten sen och forsätter rakt fram när man lämnat av.

Jag vet att det är olagligt att parkera mot färdriktning, men om jag står mot färdriktning bara för att släppa av(står inte äns på vägen) i minde än nån minut är det då olagligt?
Gäst 2022-03-09 17:09 ! Citera #
Kan tillägga att jag varken hindrade de på trottoaren eller de på vägen… var inte heller en farlig manöver undrar bara om det är lagligt.
Kall potatis 2022-03-10 00:15 ! Citera #
Bara underhållsbilar får stå på trottoarer,ingen annan,du får lagligt bara släppa av någon på busshålsplatser med streckade linjer eller streckade lastzonsplatser.men folk brukar andå skita i och släppa av vänner,familjemedlemmar,taxi kunder överallt typ.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo