Böter

Dmx 2022-03-07 18:22 ! Citera #
Hej,

Det är som såhär att jag precis idag fick böter på 2400 kr eftersom jag körde 43km/h på en 30 väg ( trodde faktiskt att det var 40 väg) dock fick jag behålla kortet.

Nu till min fråga: Rapporterar polisen in detta till transportstyrelsen eller är detta endast polisens angelägenhet eftersom jag endast fick böter. Någon som har erfarenhet av detta
Mvh
Gäst 2022-03-07 21:56 ! Citera #
Dmx 2022-03-07
Hej,

Det är som såhär att jag precis idag fick böter på 2400 kr eftersom jag körde 43km/h på en 30 väg ( trodde faktiskt att det var 40 väg) dock fick jag behålla kortet.

Nu till min fråga: Rapporterar polisen in detta till transportstyrelsen eller är detta endast polisens angelägenhet eftersom jag endast fick böter. Någon som har erfarenhet av detta
Mvh
Googlar åt dig eftersom latmasken kröp ur naveln på dig.

Nej.

Men du får ta boten.

Är det allvarligt så ja, men ditt fall Nej.

Du får behålla kortet, men hey lessons learned and hard. håll hastigheten ;)
Dmx 2022-03-07 22:00 ! Citera #
Haha, kan du skicka den länken? Hittade nämligen inget. Naveln gick in i idé igen ?. Skämt o sido, så polisen kontaktar inte dem då och informerar att jag fått böter och överträtt hastighet.

Har lärt mig en läxa!
gäst 2022-03-07 23:01 ! Citera #
Dmx 2022-03-07
Haha, kan du skicka den länken? Hittade nämligen inget. Naveln gick in i idé igen ?. Skämt o sido, så polisen kontaktar inte dem då och informerar att jag fått böter och överträtt hastighet.

Har lärt mig en läxa!
Precis.

finns inga länkar.

då du låg under.


nervigt, kan förstå, bra det. men du kan vara lugn.

hade det varit allvarligt så hade du fått indraget på plats.
Dmx 2022-03-08 01:03 ! Citera #
Ja för dem är väl endast involverade när polisen skickar in kortet?
Filip 2022-03-10 11:14 ! Citera #
Har för mig att polisen alltid rapporterar in det till transportstyrelsen men kan ha fel, iallafall så jag har uppfattat det
Dmx 2022-03-10 20:14 ! Citera #
Det stämmer! Har ringt och pratat med transportstyrelsen, allt registreras!( alla förseelser i trafiken) blev även informerad att om det uppgår till mer än 3 förseelser under 2års period så är sannolikheten att körkortet ryker. Detta gäller även de med avklarad prövotid. Även ”stickprov”
Gäst 2022-03-17 19:27 ! Citera #
Vid begäran om utdrag ur brottsregistret dyker sådana förseelser upp.

Jag körde 73 kmh förbi en 50-kamera och det var kvar i mitt brottsregister i några år.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov