Start > Körkortsforum > Upplevelse av uppkörning i Söd…

Upplevelse av uppkörning i Södertälje

Gäst 2022-03-07 09:11 ! Citera #
Har kört upp i Södertälje två gånger och tyvärr kuggat båda. Hade två olika kvinnliga inspektörer. Den första var professionell och hade en god pedagogik. Kände mig helt trygg och avslappnad att köra med henne, även om det inte räckte för att bli godkänd. Jag t.o.m berömde henne för hennes utförande under körningen, trots att jag fått beskedet att inte bli godkänd. Andra gången var helt tvärtom. Till en början var det bra men så började hon hetsa till att jag skulle vrida ratten mycket mer än jag gjorde, blev sur när jag inte förstod när det blinkade på instrumentpanelen att dörrarna inte var riktigt stängda. Till saken är att det var första gången jag körde med denna bilmodell. Hon tittade väldigt argt på mig när jag till början inte förstod. Efter det gick körningen tyvärr utför pga stor nervositet som till början inte var lika stor.
Lite nyfiken vad era upplevelser är av deras inspektörer?
Gäst 2022-03-08 15:28 ! Citera #
Vad tråkigt att du kuggade och dessutom upplevde din andra inspektör som dryg och otrevlig.

Jag själv körde upp alla tre gångerna (klarade tredje) i Södertälje och jag kan inte säga annat än att dom alla var rättvisa och hade ett professionellt bemötande alla tre. Jag hade en kvinnlig inspektör på min tredje uppkörning (börjar på M), och hon var hur chill, tydlig och trevlig som helst.

Dom två andra herrarna från tidigare uppkörningar likaså.

Förhoppningsvis får du en bättre upplevelse nästa gång och dessutom klarar det :) Tills dess, öva på dina brister och kämpa på!

Lycka till
Noor 2022-05-09 09:21 ! Citera #
Kan ni berätta lite om hur det var att köra upp i Södertälje? Vilka vägar och hur fick ni köra?
Filip 2022-05-09 10:50 ! Citera #
Noor 2022-05-09
Kan ni berätta lite om hur det var att köra upp i Södertälje? Vilka vägar och hur fick ni köra?
Kört upp 2 gånger i Södertälje och klarade både (torskade körkortet pga fortkörning i höstas och fick då ta om det, riktigt jävla dumt men kommer inte hända igen ). Den första uppkörningen var 2019 och minns inte så jätte mycket men minns att kvinnan jag körde upp med var riktigt proffsig och trevlig!

Fick först köra upp på E20 och svänga av vid Wasa handelsplats och körde sen igenom ett villaområde där innan jag fick åka in mot stan där jag fick backparkera, sen var det att åka tillbaka mot trafikverket.

Den andra uppkörningen som jag hade i November 2021 så fick jag då igen åka ut på motorvägen men den här gången E4 där jag svängde av vid Södertälje syd, fick sen åka igenom Pershagen mot Järna, fick sen svänga av landsvägen in till en grusväg, där jag kom till en T-korsning och fick i uppgift att vända, fick välja helt själv så jag valde att backa runt hörnet och vända. Sen var det tillbaka in på landsvägen mot Pershagen, och där fick jag åka in i ett villaområde och köra runt lite, sen var det tillbaka upp på motorvägen och sen tillbaka till trafikverket.
Angi 2023-12-07 21:39 ! Citera #
Hej,


Gjorde uppkörningen i Södertälje idag, men tänkte kolla om ni vet vilken bil ni körde? Jag va lite för stressad och la inte märke till vilken bil märke de va vi körde och hade så gärna velat veta de nu i efterhand så jag vet . Tack för svar!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 21:40
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest