Start > Körkortsforum > Planering

Planering

Gäst 2022-03-04 19:25 ! Citera #
När jag körde på motorväg så körde jag om ett relativt långt led lastbilar, vid ungefär 700m före min avfart så svängde jag tillbaka till höger körfält mellan två lastbilar som höll ett väldigt långt avstånd.

Vissa tycker att man inte ska köra om när man närmar sig sin avfart men jag började omkörningen rätt mycket tidigare bara att det var ett långt flöde lastbilar och långsamma fordon. Jag hade farthållare på 110 och kom in på ett säkert sätt i högerfilen innan min avfart med god marginal. Jag tjänade ju inte mycket tid på det men jag kunde hålla ett mer stadigt flyt i min körning utan att hindra någon, så det var väl inte riktigt fel att göra så?

Jag tycker det blir fel när man måste stressa in sista sekund innan sin avfart eller måste cutta av nån för att lyckas hinna in, men så länge det görs på ett säkert sätt så är det inget problem med det.
Gäst 2022-03-04 22:24 ! Citera #
Åkej.

Men vad är syftet med inlägget? om vad ”vissa” tycker, hänger inte riktigt med.

Du gjorde rätt med god marginal, och ingen stress, så hey. och en flow.

Trafik säker körning, inget klaga på där då om det är som du skrev.

Vad ”vissa ”tycker kan ju diskuteras. absolut, men ser detta som meningslöst, precis som mitt inlägg.

Sorry.
Gäst 2022-03-04 22:30 ! Citera #
Du är förlåten.

Ser i efterhand att min tes var otydlig som attans.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov