Start > Körkortsforum > Underkänt på provet

Underkänt på provet

LeBron 2022-03-04 16:08 ! Citera #
Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Detta får konsekvenser på:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Samspela med andra trafikanter
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
Brister har visat sig i följande situationer:
Cirkulationsplats
Gatukorsning
Motorväg/motortrafikled

Inspektören sa att jag behövde gasa på när jag körde vid dessa situationer. Har ni några tips på vad jag borde göra tills nästa gång och hur ska man tänka när man kör i en gatukorsning? Jag växlade ned till ettan när sikten var skymd, är det fel? Och ska man gasa på förfullt om sikten är klar?
Gäst 2022-03-05 01:49 ! Citera #
Ettan om du ska parkera. Om det kan komma en bil i skymd högerregel så är det bara att cruisa på tvåan. 9.5 fall av 10 kommer ingen därför onödigt att gå ner på ettan. Samma i cirkulationsplats. Försök undvika ettan/stanna.
LeBron 2022-03-05 10:30 ! Citera #
Tack för svar. Däremot förstår jag inte en grej med feedbacken som jag fick från inspektören gällande att anpassa hastigheten vid gatukorsning. Jag anser inte att jag gjorde något fel och inspektören sa inget gällande det. Vad för fel kan jag ha gjort?
Cupcake 2022-03-05 16:38 ! Citera #
LeBron 2022-03-05
Tack för svar. Däremot förstår jag inte en grej med feedbacken som jag fick från inspektören gällande att anpassa hastigheten vid gatukorsning. Jag anser inte att jag gjorde något fel och inspektören sa inget gällande det. Vad för fel kan jag ha gjort?
Läs detta blogg nedan , kan vara nyttigt

https://uppkorningblog.com/2016/06/07/korsningar/
LeBron 2022-03-06 16:36 ! Citera #
Tack för hjälpen

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov