Start > Körkortsforum > Uppkörning Linköping godkänt

Uppkörning Linköping godkänt

Schumacher 2022-03-02 17:03 ! Citera #
Tänkte dela med mig om min uppkörning i Linköping, som jag klarade idag! Men vi tar det från början, då dagens uppkörning var min tredje.

Först körde jag upp i Norrköping för tre veckor sedan. Jag tyckte att det gick bra och trodde att jag skulle få godkänt, men jag fick underkänt på grund av småsaker. Det var att jag inte la mig tillräckligt långt till vänster inom mitt körfält inför vänstersväng/tillräckligt långt till höger inom mitt körfält inför högersväng plus att jag måste titta ännu mer åt båda hållen innan sväng. Men annars var allt bra. Det var dessutom väldigt lite trafik den dagen. Jag tycker att han var lite petig och tror att jag kanske hade klarat det med en annan kontrollant.

Uppkörning två hade jag i Jönköping, bara två dagar efter. Jag ville verkligen få körkortet avklarat så jag tog första tiden jag hittade. Bor i Stockholm och hade aldrig kört i Norrköping, Jönköping eller Linköping innan. Hur som helst så körde jag ganska dåligt på min uppkörning i Jönköping. Det allra första som hände när jag kom ut till den större vägen var att en gångtrafikant gick över gatan (inget övergångsställe), och jag såg honom för sent och fick bromsa hastigt. Dåligt av mig såklart att inte ha tillräcklig uppsikt, men jag blev samtidigt riktigt irriterad på honom som vandrade ut mitt på vägen. Kände i stunden att jag redan där kuggade, fick sen en dålig känsla och körde inte så bra. Visste att jag skulle få underkänt.

Efter uppkörningen i Jönköping tänkte jag att jag skulle vänta åtminstone ett par veckor, och övningsköra lite mer först. Idag till slut var det dags för min tredje uppkörning, och denna gång i Linköping. Körningen gick generellt bra, men jag gjorde två små misstag. Det första var att jag trodde att jag skulle hinna köra in i en rondell men märkte att det blev för tight så fick bromsa ganska hastigt. Det andra var att jag började svänga för sent när jag skulle svänga vänster ut från landsväg, och svängen blev därmed väldigt tvär. Men annars gick allt bra.

Kände totalt sett att det gick ungefär lika bra i Linköping som i Norrköping, så jag var osäker på om han skulle godkänna mig. Men jag fick godkänt! Han frågade mig hur jag tyckte det gick, jag svarade ”helt okej” och sen tog han fram sin Ipad där det stod ”Godkänt” och ”Underkänt” och tryckte med pekpinnen. Han råkade först trycka mittemellan knapparna haha så jag blev extra nervös, men sen tryckte han igen och då tryckte han ”Godkänt”. Kändes riktigt bra!

Säg till om ni har frågor om Norrköping, Jönköping eller Linköping! Tyvärr kan jag inte säga exakt vilka rutter jag körde då jag inte kan områdena så bra.
Gäst 2022-03-03 08:57 ! Citera #
Waoh Grattis till ditt kortet! Körde du innan i Linköping ellr ? Om ja hur många lektioner? Om nej hur tyckte att det gick att läsa skyltarna ellr hastighet??
Gäst 2022-03-03 22:34 ! Citera #
Gäst 2022-03-03
Waoh Grattis till ditt kortet! Körde du innan i Linköping ellr ? Om ja hur många lektioner? Om nej hur tyckte att det gick att läsa skyltarna ellr hastighet??
Snubben skrev ju att han aldrig kört i någon av städerna.
Men jag som kört i alla tre kan meddela att det inte är några problem att läsa skyltar någonstans.
Schumacher 2022-03-04 14:48 ! Citera #
Gäst 2022-03-03
Waoh Grattis till ditt kortet! Körde du innan i Linköping ellr ? Om ja hur många lektioner? Om nej hur tyckte att det gick att läsa skyltarna ellr hastighet??
Tack så mycket! Nej, har aldrig någonsin kört i Linköping innan. Jag tyckte det gick bra att läsa skyltarna, det var ganska välskyltat med hastigheter och allt annat så det var aldrig något problem. En ganska lätt stad att köra i tycker jag, någon knepig rondell med dubbelfil men det finns väl nästan överallt.

Jag körde mest med pappa hemma i Stockholm, två gånger i veckan under cirka tre månaders tid. Totalt sett tog jag tre lektioner på körskolor, med tre olika lärare (alla lektioner veckan innan min första uppkörning). Två av lärarna jag körde med trodde att jag skulle klara uppkörning och den tredje sa att jag behövde cirka 15-20 lektioner till haha. Hade väl en liten sämre dag den dagen antar jag.
Gäst 2022-11-20 02:53 ! Citera #
Tack för att du delar med oss din upplevelse med uppkörning
Jag är glad att jag fick veta att man åker långt ifrån sin stad
Men man måste ha inkomst
Det kostar mycket om man är fattig.
Önskar dig lycka till var försiktig med din körning för att behålla din körkort och ta ansvar det är värd att tänka på
Ha en trevlig helg.
Mvh

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest