Start > Körkortsforum > Samspel

Samspel

Gäst 2022-02-22 17:43 ! Citera #
Det är så trevligt när trafikanter samspelar i trafiken.

Idag när jag var ute och körde så fick jag en cyklist framför mig som låg i vägrenen med en massa mötande trafik. De mötande åkte ut längre till höger än de behövde så vi som hade cyklisten framför oss kunder köra ut mer mot mitten för att ha marginal till cykeln. Och jag försöker alltid göra samma för att underlätta när mötande har en cykel framför osv.

Försöker ni också samspela på detta vis? För det hjälper som attans när det inte finns nån lucka i mötande. Det har ju blivit rätt stora köer på sistone eftersom väglagen har varit under all kritik.
Gäst 2022-02-22 20:01 ! Citera #
Visst är det trevligt!

Jag känner samma sak när samspelet flyter på i trafiken! Visst har man som nybörjare gjort nybörjartabbar pga misbedömningar, men jag uppskattar alltid hänsyn.

Medvetna egoister som tror sig äga vägen är pulshöjande. Både i trafiken och överlag i samhället :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor