Start > Körkortsforum > Uppkörning Malmö

Uppkörning Malmö

Emma 2022-02-21 22:31 ! Citera #
Körde upp i Malmö i fredags. Om någon vill veta vilken runda vi körde så kommer den här:

Först fick jag göra säkerhetskontroll. Skulle testa broms-och styrservo, färdbroms och parkeringsbroms. Därefter vänster ut från Trafikverkets parkering och sedan höger in i villakvarter där jag fick backa runt hörn. Sedan tvärsöver lite större väg in på en parkering där jag skulle parkera bredvid en annan bil. Ut igen förbi Trafikverket och förbi Coop och vänster på Sallerupsvägen (obs, två vänstersvängande fält, ligg i det högra). Sedan skulle jag följa skyltning E6 och sedan E6 Göteborg. Därefter mot Staffanstorp (väg 11) och sedan vänster mot Särslöv. Vid Särslöv vänster igenin på landsvägen Särslövs kyrkoallé. Den landsvägen körde jag en stund innan det kom motorvägsskylt mot Malmö som jag skulle följa. Lämnande sedan motorvägen på avfarten mot Klågerup. Vänster igen mot Klågerup (återigen två vänstersvängande fält) in på Sallerupsvägen. Nu ser vi Trafikverket igen och tar vänster in på Flygfältsvägen följt av höger in på Cederströmsgatan.

Kuggade tyvärr eftersom jag tydligen tittade för mycket i döda vinkeln när jag skulle på E6 och därefter hade lite för kort avstånd till lastbilen framför mig. Samt att jag bromsade ner liiite för häftigt när väg 11 bytte från 90 till 70 i hastighetsbegränsning strax innan jag skulle svänga av mot Särslöv. Lycka till alla!
Gäst 2022-02-22 19:51 ! Citera #
Tack! Jag har uppkörning nästa vecka. ;)
00 2022-02-23 18:09 ! Citera #
Ahhh så dålig du kugga

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov