Kuggaa

Gäst 2022-02-13 17:30 ! Citera #
Hej! Jag undrar om en sak.

Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Detta får konsekvenser på:
Trafikregler
Din körning visar brister i att:

Tillämpa de regler som gäller för körning med fordon

Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:

Visa god uppmärksamhet
Samspela med andra trafikanter
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder

Brister har visat sig i följande situationer:
Infart på landsväg


Betyder att att jag har gjort 5 fel eller har jag gjort bara fel på Infart på landsväg?
Gäst 2022-02-13 21:05 ! Citera #
Istället för att börja gråta så kan du fråga inspektören som sitter bredvid dig specifikt varför du kuggade. De där mailen säger ju ingenting. :D
Gäst 2022-02-14 19:52 ! Citera #
Du har antagligen kört ut på en landsväg och inte tittat bakåt, hade du gjort det så hade du sett en bil som närmade sig din bil, hade du då gasat allt vad bilen orkat och samtidigt placerat bilen till höger sp hade du kanske haft körkort idag
Gäst 2022-02-14 20:16 ! Citera #
När jag körde i landsväg, så var det stopplik på en korsning han sa att jag ståg för långt bort och såg inte billar pga det var mycket snö
Gäst 2022-02-14 20:16 ! Citera #
Det var den enda felet jag görde :cry: :cry:
Vikram 2022-02-18 15:49 ! Citera #
Being at the stop line or at the edge of intersection is to make yourself visible to users on the landsväg and for yourself to have a clear view of vehicles on the road.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor