Start > Körkortsforum > Kuggad 3 gånger

Kuggad 3 gånger

Gäst 2022-02-09 17:26 ! Citera #
Hej kuggad 3 gånger idag.
Första gången helt giltiga skäl, råkade köra för fort 2 gånger...

Andra gången, enligt henne glömde jag kolla backspegeln två gånger vid utfart och körfältsbyte..

Idag tredje gången kuggade jag för jag körde i 40km/h på en 50 väg, men högerregeln gällde, passerade en korsning utan bilar och enligt inspektören skulle jag kört ännu saktare för det ”skulle” kunna vara en bil där och då hade de varit farligt?

Är jag dum i huvudet eller har jag haft otur med inspektörer?

Nu har jag tagit 3 uppkörningar så det slut på förtur..
Känns så segt för har ändå tagit lektioner på körskola, de säger att jag är redo att köra upp och har kört över 1000 mil med mina föräldrar.

Hur ska man ens träna på en sån grej som att krypköra på 50 väg? de kan ju vara farligt det med?
Gäst 2022-02-09 17:55 ! Citera #
Inspektören gjorde alltså en annan bedömning av hur farlig korsningen va och hur fort det va ok att köra utan risk. Era åsikter går tydligen isär och det är inte mycket att göra åt det nu. That’s life liksom. Upp på hästen igen och boka en ny tid.
Gäst 2022-02-10 19:05 ! Citera #
Du måste hitta en handledare som förstår risker och som kan lära dig att köra trafiksäkert. Om du kör förbi en korsning i 40km/h hur ska du hinna stanna om det kommer en bil i korsningen? Vad kan hända? Om ett barn kommer på en cykel? Ska du köra över den då? Du måste lära dig att anpassa hastighet till riskerna. Självklart får du krypköra förbi en skymd högerregelskorsning!!? Om din handledare inte har kunskap och förståelse för en sån basic sak så byt!!
Gäst 2022-02-10 19:07 ! Citera #
Gäst 2022-02-09
Inspektören gjorde alltså en annan bedömning av hur farlig korsningen va och hur fort det va ok att köra utan risk. Era åsikter går tydligen isär och det är inte mycket att göra åt det nu. That’s life liksom. Upp på hästen igen och boka en ny tid.
Nej nej nej, upp på hästen och boka en ny tid?
Öva först! Det finns inga tider på grund av folk som ni
Gäst 2022-02-10 21:04 ! Citera #
Gäst 2022-02-10
Nej nej nej, upp på hästen och boka en ny tid?
Öva först! Det finns inga tider på grund av folk som ni
Nu menade jag ju förstås inte upp på hästen igen och gör samma fel, utan jag menade ta lärdom av det jag skrev. Hade samma diskussion med en kollega som gick på körskolan. ”Läraren sa att jag körde för fort men jag tyckte att det gick bra”. Det kan ju vara så att det gick bra just för att det inte kom någon den gången..............
Gäst 2022-02-11 15:29 ! Citera #
Har man kuggat 3 gånger så kanske man ska övningsköra åtminstone 6 månader till och varva med några körlektioner istället för att stress boka. Det är bara att bita i det sura äpplet och spara ihop till både en ny teori och ny uppkörning, då du slösar mer pengar på att kugga uppkörningen flera gånger.

Trots det fjanteri som vi har i Sverige idag, så är det inte normalt att kugga så många gånger. (Att statistiken säger att fler kuggar beror på att folk slarvar och utbildningskvaliteten har sjunkit rejält, samt många invandrare som drar ner skiten då dessa har en helt annan moral och attityd till regler, knappast nånting att sträva efter).

När jag inte kunde övningsköra så använde jag fantasi för att låtsas som om jag körde. Inte helt olikt ”shadow boxing” samt att jag ställde retoriska frågor till mig själv. Jag gör det fortfarande också trots att jag har körkort.

T.ex idag så insåg jag att en viss placering som tidigare såg logisk ut, faktiskt inte gör det om man tar rondellen och låtsas som om det vore en vanlig fyrvägs korsning istället. Normalt placerar jag mig riktigt jävla bra men just denna rondell är konstig eftersom knappt hälften av den har två filer där normalt i princip alla andra rondeller i stan är antingen 1 fil eller två filing rondell samt hur man kommer in i den som.

Om jag betedde mig som dom flesta både innan och efter körkort, så skulle jag ha fortsatt begå detta fel tills det en dag kanske orsakar en olycka!

Många slutar plugga teorin efter att man har klarat teoriprovet, vilket är otroligt korkat och tyder på att man inte är mogen i mina ögon. Och många slutar medvetet tänka på dom misstag man gör efter körkortet. Det är dåligt!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo