Start > Körkortsforum > Fel av provförättare

Fel av provförättare

Magnus 2022-02-09 17:08 ! Citera #
Hej! Måste fråga..
Min dotter tog körkort igår, för manuellt växlad bil..
När hon fick länk till godkänt prov så stog det ”godkänd”(automat). Hon kontaktar idag trafikverket varpå de säger att provförättaren gjort fel. Nu på eftermiddagen ringer samme provförättare och säger att hon inte får köra förns felet är rättat, TIDIGAST imorgon.. Tycker detta vart väldigt dåligt! Min glada 18- åring har ju liksom inte gjort något fel..
ida 2022-02-09 17:19 ! Citera #
Gud vad dumt... får man köra utan länken till godkänt prov förresten? körde upp för manuell bil idag och blev godkänd men har inte fått något protokoll
Magnus 2022-02-09 17:45 ! Citera #
Det dokumentet hon fick, det fick hon per mail, och ”Resultat på förarprov” heter det..
Det var av en slump som hon såg det felaktiga och tog kontakt.. Så nu sitter hon här ledsen och förtvivlad.. Tycker det är så ruttet skött!
På frågan om det är ett dokument att ha med och visa, så vet jag ej.. Legitimation är väl gångbar vad jag hört tidigare..
Gäst 2022-02-10 19:10 ! Citera #
Inspektören är en människa, inte en robot! Alla kan göra fel? Det går att rätta till, men problemet är att transportstyrelsen och Trafikverket är två olika myndigheter och därför kan det ta några dagar att fixa
Gäst 2022-02-10 19:12 ! Citera #
ida 2022-02-09
Gud vad dumt... får man köra utan länken till godkänt prov förresten? körde upp för manuell bil idag och blev godkänd men har inte fått något protokoll
Kolla skräppost, om trafikinspektören sa att du får köra nu direkt så har det gått fram till transportstyrelsen, men om inspektören sa du får vänta för det är strul mellan Trafikverket och transportstyrelsen, då måste du vänta på protokoll till din mail, ring transportstyrelsen vid frågor

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov