Start > Körkortsforum > Jag fick körkortet för en veck…

Jag fick körkortet för en vecka sen men kan inte köra i en annan stad

splitternyvolvo 2022-02-08 19:01 ! Citera #
Fick körkortet för en vecka sen kan inte köra i en ny stad. försökte köra i gävle hamnade fel sida av vägen. men kör perfekt i min egen stad. var det svårt för er att vänja er vid en ny stad?
Gammalvolvo:( 2022-02-08 20:51 ! Citera #
När jag kört i andra städer/orter har jag inte riktigt upplevt nått förutom att jag kommit vilse och fått ta en ofrivilligt sightseeing och kanske varit lite mer på helspänn. Klart man är bättre på att köra där man kört miljontals gånger jämfört med en helt ny plats.

Låter mest som du missa skyltar om du lyckades komma in på fel sida vägen men vet inte hur korsningen såg ut. Du får se det som en lärdom och förstå att man måste göra misstag för att lära sig och du gör förmodligen inte om det igen, alla har det väl lite svårt i början av sin körkortskarriär.

Det är bara att fortsätta köra i andra städer och nya vägar för att öka erfarenheten i trafiken.
Gäst 2022-02-09 19:53 ! Citera #
Vet precis hur det är i början.

Men se förfasiken ta dig ur staden, ut o kör. bara kör.

Du har fått kortet och har nu bedömts som tillräckligt säker i trafiken, dags att bygga upp erfarenhet, den kommer med milen.jag lovar.

När jag tog kortet, harig precis i början, men tog mig ur det genom ”utsätta mig” plottade grovt vägen ex på google, sen när nära, parkerade kollade google maps engång till var, (ingen GPS under körning alls) för att fika med en kompis som bor 20 mil bort, sen efter det ett par år senare, tog faktiskt en tur ner till Frankrike (över öresundsbron. Danmark Tyskland osv) Och städer, AntWerpen, PARIS av alla ställen, sen vidare till Normandie och sen efter det till Reims (distr Champagne), det gav mig helvettes mkt erfarenhet.

Så seså upp i sadeln, ut och kör, galet kul :) Hey Ho...

haft kortet i 5år.
Gäst 2022-02-09 19:55 ! Citera #
Jag som skrev innan.

Du kommer köra fel ;) men det är ju inte värre än så att vända juh....körde fel utaför Antwerpen (sådär 40 min för o rätta till det LoL på snåriga motorvägar i tunnlar för o hamna rätt avfarter och påfarter)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo