Start > Körkortsforum > Kuggad 2e gång

Kuggad 2e gång

lol 2022-02-08 13:34 ! Citera #
Kugga andra uppkörningen i kungälv nu för enligt henne glömde kolla backspegeln 2 gånger.. hur tränar man på detta ens? alla gör vi små misstag???
Gäst 2022-02-08 14:16 ! Citera #
Det kanske var att du missade vid viktiga tillfällen… Som jag minns det så ska man kolla när man kommer in på en ny väg, när man ökar respektive minskar hastigheten, starta från vägkant och backa . Säkert nått mer men du förstår nog vad jag menar, sen ska man alltid kolla lite då och då i spegeln tror det var nån som sa till mig att man skulle kolla var 10:e sekunden.

Det ända sättet att lära sig detta är ju som med allt annat, mängdträning… försök få in det som andra natur inför nästa uppkörning. Lycka till!
Gäst 2022-02-08 15:38 ! Citera #
Jo visst, de va efter jag svängt ut på korsning och i körfältsbyte men jag kolla ju andra speglarna och döda vinkeln
så seg grej o kugga på bara..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor