Start > Körkortsforum > Uppkörning i Helsingborg

Uppkörning i Helsingborg

Gäst 2022-02-08 00:52 ! Citera #
Så om cirka 3 veckor så har jag en uppkörning bokad i Helsingborg. Jag undrar då om det är en enkel stad att köra upp i eller allmänt köra i.

”Om man kan köra bil, så borde man kunna köra överallt”- jo det är sant i för sig, men vissa städer är det lättare att köra i än vissa andra. Så jag undrar då om det är lätt att köra upp i Helsingborg.
Det är en inviduell fråga egentligen, men jag har övningskört privat i ett bra tag nu och har även kört lite med trafikskolan. Så jag skulle påstå att jag är en skicklig förare i trafiken, upp till bevis om det stämmer snart…

Skulle även uppskatta om ni gav tips på vissa kluriga ställen och hur vanligt det är i Helsingborg så som rondeller, korsningar, högerregeln och så vidare
Lans 2022-03-23 19:14 ! Citera #
Hur gick det med ditt prov? jag har min denna fredag och är nervös!
Gäst 2022-03-23 20:48 ! Citera #
Lans 2022-03-23
Hur gick det med ditt prov? jag har min denna fredag och är nervös!
Hej! Det gick bra! Vi började uppkörningen med en fullständig säkerhetskontroll. Klassikern, ”vi ska ta den här bilen till fjällen” så det gällde att börja grundligt. När det var klart så satte vi oss i bilen och ställde in stolar och speglar. Nästan direkt så började jag kallsvettas när han började prata om E4 då jag tycker det är jobbigt med höga hastigheter. Väl uppe på E4 så körde vi direkt till Malmö och vidare upp på Öresundsbron. ”Ta E47 norrut på Helsingör” sa han så vi dånade på. På färjan tillbaka över till Helsingborg bad han mig att fickparkera uppe på bildäck vilket var jobbigt. Tillbaka i Helsingborg fick jag visa prov på ”självständig körning mot mål” då han bad mig köra till sjukhuset men jag fick avbryta halvvägs och köra tillbaka till körskolan för att tiden började ta slut.

Körningen var godkänd men han hade synpunkter på min koll av ”oskyddade trafikanter” och ”körning i vägarbetsområde”, utöver det tyckte han att det gick galant så nu har jag plastkortet i handen och snart även en egen bil!
Gäst 2022-03-28 22:57 ! Citera #
Gäst 2022-03-23
Hej! Det gick bra! Vi började uppkörningen med en fullständig säkerhetskontroll. Klassikern, ”vi ska ta den här bilen till fjällen” så det gällde att börja grundligt. När det var klart så satte vi oss i bilen och ställde in stolar och speglar. Nästan direkt så började jag kallsvettas när han började prata om E4 då jag tycker det är jobbigt med höga hastigheter. Väl uppe på E4 så körde vi direkt till Malmö och vidare upp på Öresundsbron. ”Ta E47 norrut på Helsingör” sa han så vi dånade på. På färjan tillbaka över till Helsingborg bad han mig att fickparkera uppe på bildäck vilket var jobbigt. Tillbaka i Helsingborg fick jag visa prov på ”självständig körning mot mål” då han bad mig köra till sjukhuset men jag fick avbryta halvvägs och köra tillbaka till körskolan för att tiden började ta slut.

Körningen var godkänd men han hade synpunkter på min koll av ”oskyddade trafikanter” och ”körning i vägarbetsområde”, utöver det tyckte han att det gick galant så nu har jag plastkortet i handen och snart även en egen bil!
Troll

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov