Start > Körkortsforum > Förvirrad

Förvirrad

Gäst 2022-01-30 12:51 ! Citera #
Mötte en riktigt förvirrad snubbe i trafiken idag.

Han åkte på en solklar huvudled och valde att stanna för att släppa ut mig på en inkommande väg från höger( antar att han trodde det var högerregeln). Jag väntade ett bra tag för att se om han skulle förstå att jag ska väja men sen när vi stått där ett tag körde jag bara eftersom han bara stod där o glodde och tänkte aja visst om han inte kör så gör jag det.

Efter det låg han i arslet på mig hela vägen, han va säkert arg över att jag inte förstod att det var ”högerregeln”. Antingen var han väldigt förvirrad eller översnäll helt i onödan eftersom det typ bara var vi vid vägen. Hur kan folk vara så förvirrade?
Gäst 2022-01-30 16:08 ! Citera #
”Hur kan folk vara så förvirrade”? :D

Vad vet man vad folk har för liv och sinnestillstånd? Herregud, människan gjorde en miss, kanske var han trött, glömsk, tankspridd, stressad ? Vadå hur kan folk vara så förvirrade... Det är inte så att människan orsakade värsta kedjekrocken. Han tog den korsningen för en där högerregeln gäller och hade uppenbarligen fel. Big deal. No harm done.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest