Start > Körkortsforum > Uppkörning vänersborg

Uppkörning vänersborg

Tob 2022-01-29 10:26 ! Citera #
Kuggade precis uppkörning i Vänersborg, måste dock säga att kred till dem, trevlig och go inspektör som gav mig underkänt på helt giltiga skäl. Skulle köra ut på motorvägen två gånger, riktigt jobbigt accelerations fält, u sväng och kort raka, är van vid stark motor men denna fick jag inte fart i, kom bara upp i 70km i timmen när jag svängde ut på motorvägen båda gångerna. Helt giltigt o kugga på de, jag skulle haft lägre växel och gasat hårdare.

Missade även en hastighetsskylt vid vägarbete på motorväg, körde 80 drygt på 70.. kom ihåg gott folk, överblick!! sakta in när man ser vägarbete, för mycket än för lite.

Sist men inte minst, överblick i utfart o rondell, stannade lite för ofta, så tänk på att kolla efter bilar, motorbromsa och undvik stanna om det går.

Men i huvudregel, ha överblick på trafiken och hastighet, åk snabbt när du måste (motorväg) och åk inte för snabbt annars ;)

Nytt försök om en vecka, hem o träna, lycka till därute!
Alexander13 2022-02-21 23:52 ! Citera #
Tjena hur gick det på andra? Gjorde oxå idag i vännerborg och kuggade.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest