Start > Körkortsforum > Teori prov snart, era tips?

Teori prov snart, era tips?

Erik 2022-01-24 18:59 ! Citera #
Som rubriken säger har jag prov om några dagar, jag va aldrig duktig i skolan på prov men nu har jag faktiskt pluggat rejält så hoppas det går... några tips från er erfarna?
Gäst 2022-01-24 19:26 ! Citera #
Ta det lugnt, svara på de du kan på rak arm fort men läs noggrant eftersom de kan vara lite luriga, markera de du inte kan så du kan komma tillbaka till dem för att lösa. Du har säkert hört folk säga att det gäller att tänka logiskt vilket är väldigt sant. Har du kört ute i trafiken och har en allmän förståelse för hur det går till ute på vägarna med alla regler osv så kommer du klara det, och det kommer säkert nån uträkningsfråga… jag fick räkna på vikter gällande släp o sådant men det kan vara stoppsträcka eller nått sådant du får räkna på om det kommer en sån fråga, så se till att du kan räkna ut stoppsträcka, skilja på tjänstevikt maxlast osv så går det nog vägen ska du se. Lycka till så ses vi på vägarna sen!
gäst 2022-01-24 19:36 ! Citera #
Jag var också otroligt nervös och trodde inte jag skulle klara det, men se bara till att läsa frågorna i lugn o ro, det är ingen ide att stress svara på frågorna. Som hen ovan nämnde, markera de du är osäker på och gå tillbaka när du är färdig med alla.
Många av frågorna kommer förmodligen vara bild frågor(så var det för mig i alla fall), och då är det bra om man kan det med högerregel, vad olika skyltar betyder samt vad som gäller vid olika övergångställen såväl som vanliga korsningar.

Lycka till!!!!
Gäst 2022-01-24 19:46 ! Citera #
Tack båda :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo