Start > Körkortsforum > Företräde efter man har gjort …

Företräde efter man har gjort om teoriprov?

Cupcake 2022-01-16 09:32 ! Citera #
Hej,
Hade 3e misslyckade uppkörning igår. Teori provet gilltig till April. Min fråga ifall någon vet om jag gör om teoriprovet i Maj, kommer man ha företräde igen när man ska boka upp uppkörning?
Mina misstagen blev värre på 3e uppkörning jämför med den första! Är helt hopplöst! Söker tips :cry: :cry: :cry:
Kall potatis 2022-01-16 09:43 ! Citera #
Man har företräde 3 gånger,sedan efter det så får andra företräde som fortfarande har någon kvar,exempel om någon har gjort 2ggr och du 3 så får hen företräde före dig.
Kall potatis 2022-01-16 09:58 ! Citera #
Som tips kan jag ge dig att: Aldrig ge upp nu när du har lagt så mycket tid och pengar,fortsätt kämpa på, här kommer jag skriva en list som är till hjälp när man kör: 1. Kör lungt och försök att inte stressa. 2.kör 2-4km/H under max hastighet,om vägen visar 30 så kör på 25-29. 3.ha koll på alla skyltar framför dig på högersida,välj den väg som passar din färd. 4. Kolla alltid dödavinkeln innan du blinkar,blinka sedan när du väl ser att det är läge,kör du in på accelartionsfältet in på motorvägen så öka hastigheten och kolla döda vinkeln och och sedan blinka in dig. Och sedan när du väl är inne på motorvägar så anpass din fart till trafiken på vägen. 5. Rondell. När du börjar närma dig en rondell så sakta ner titta till vänster och titta på hur trafiken ser ut.
Cupcake 2022-01-17 17:23 ! Citera #
Hej Kall Potatis, tack för svaren och tips. Jag hade total hjärnsläp i lördags uppkörning. Det var katastrof! Och dessutom bilen jag körde var jag inte alls van med. Ska försöka köra upp via trafikskola om det går.
Tack för ditt peppande ord också. När man har kuggat 3 gånger så vill man bara ge upp. :cry:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov