Start > Körkortsforum > Missade högerregel 4-vägskorsn…

Missade högerregel 4-vägskorsning

Pixie 2022-01-16 07:55 ! Citera #
HAR SÅ. ÅNGEST! Igår övningskörde jag inne i sthlm och missade initialt högerregeln i en 4-vägskorsning där jag skulle göra en vänstersväng… gick bra med första bilen (personbil) som kunde passera mig men efter den kom en buss… Jag hade stannat och stod stilla mitt i korsningen och jag o busschauffören hade kommunikation (icke-verbal) genom rutan och han signalerade att jag skulle backa (uppfattade jag) så han kunde köra förbi. Men innan jag hann backa så fortsatta han att köra vilken gjorde skador på min bil….
Det hela löste sig väldigt bra avseende kommunikation, försäkring osv, men jag har så ångest och tänker att jag kommer ALDRIG kunna ta körkort när jag gör sånna hör djäkla klant-grejer!
Någon som har några kloka ord att dela med sig av till en ärrad övningskörare?
Bort kastad potatis 2022-01-16 09:41 ! Citera #
Jag vet att efter ett tag kan det kännas helt hopplöst,men jag skulle säga att du aldrig får ge upp,kämpa på så mycket du kan ge aldrig upp ,allt slit o alla pengar kommer vara vört det sen nör du har körkortet i handen. Alla gör misstag i trafiken,en sak jag kan säga till dig är att aldrig tveka när du är ute o kör,det leder till missförstånd,det som hände mellan dig och busschauffören var en trist sitaution. Jag antar att han skulle åka rakt fram i korsningen när han kom eller kom han från höger sida som du skulle ge företräde och han skulle åka till sin vänster?
Gäst 2022-01-16 09:45 ! Citera #
Ja precis han skulle rakt fram…
Tack snälla för pepp! Känns så fint att få när allt annat är nere i botten
Gäst 2022-01-17 00:04 ! Citera #
Eftersom det är så färskt kan jag förstå din ångest. Jag har haft ångest massor med gånger över mindre tabbar i samband med körning där man missat lämna företräde osv. Men i ditt fal blev det skador på bilen, så det är inte så konstigt att du mår som du gör i efterhand! Efter ett tag dock kommer du kunna släppa händelsen och se det som en erfarenhet rikare även om det var jävligt ångestframkallande! Kan tänka mig att du inte kommer missa en högerregel hädanefter :) Ingen skadades, och du ÖVNINGSkörde som sagt. Lycka till i fortsättningen och oroa dig inte, du kommer få ditt körkort!
Björn He 2022-04-24 22:10 ! Citera #
Exakt vilken korsning var det?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor