Start > Körkortsforum > Bokning utav teori, etc.

Bokning utav teori, etc.

eagle 2010-07-26 01:12 ! Citera #
Hej alla. Jag har en fråga..

Jag är snart 21 år och satsar nu hårt på att ta körkort. Har gilltigt körkorttillstånd osv.. Nu är det en massa nya regler, riskettan etc.

Jag funderar på att köpa 10 körlektioner, köra med pappa 4-5 dagar 2 gånger etc..

I vilken ordning kan jag gå? Riskettan först eller?

Sedan, hur gör jag bokningarna för teori/uppkörning/riskettan? Vart ska jag vända mig för varje enskild bokning? En länk/hemsida vore awesome.

Aight, thanks guys
Gäst 2010-07-26 11:44 ! Citera #
Hej.

Du måste göra riskettan först sedan del2 alltså halkbanan innan du kan göra uppskrivning.
Här få du en länk med svar på det mesta av dina frågor korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/
Gäst 2010-08-19 14:39 ! Citera #
Hej hej!
Precis som du har skrivit så har det kommit några nya regler.
Jag började köra med pappa i princip varje dag och när jag kunde sätta igång bilen och börja köra köpte jag 10 körlektioner. Så nu kör jag både med en trafiklärare och pappa. Det är verkligen bra att man kombinerar privatkörning med en kunnig trafiklärare eftersom man får bra tips från de.

När det gäller ordningen för riskettan osv. så kommer din körlärare meddela dig när du bör boka riskettan, halkbanan osv. Men man börjar oftast med riskettan och därefter så gör man halkbanan. När du sen börjar närma dig slutet så kan du boka teoriprovet och körprovet privat men om du kör i en trafikskola så bokar skolan åt dig. Då får du först göra teoriprovet och sedan körprovet. Om du nu ändå ska boka dessa själv så kan du få göra det via denna hemsida: www.korkortsportalen.se. När du ansökte om körkortstillstånd fick du förmodligen en personlig kod som du måste ha för att boka prov. Om du inte har en sån kan du beställa det från samma hemsida. Om du undrar över något när det gäller körkort så är denna hemsida din största hjälp!

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov