Hej,
Körde 39 km/h för snabbt på motorvägen alltså 149 på 110. Ska inte sitta hitta på massor historier om någon påhittad anledning men kört aldrig snabbt när det är trafikerat eller sätter andra i fara. Vet att det är dumt att köra snabbt.
Är fortfarande under min prövotid och dem tog självklart körkortet. Nu till frågan… hur länge tror ni jag får spärrtid?
Tacksam för svar
Av ren nyfikenhet, no judgement:
Vad fick dig att tycka det var värt risken under prövotid att köra 40 över? Du var inte själv i bilen va? Tänker spontant att du kanske ville impa på någon. Man har läst om flera här vars körkort återkallats pga fortkörning. Jag menar det är inte en billig resa att ta körkort och inte heller lätt för dom flesta heller
Var det nattetid och dött ute på motorvägen? Lycka till med nästa uppkörning allafall, och hoppas du lärt dig att inte trycka på i onödan
Även om inga poliser syns till varken märkta eller omärkta så finns en hel del bilar som har dashcams som gärna golar till Transportstyrelsen. Om inte dashcams så mobilkamera är folk duktiga på att plocka fram vid givet tillfälle.
Anyways lycka till, kör försiktigare sen när du fått tillbaka kortet, det är inte värt risken att kortet ryker, och framförallt inte att du råkar orsaka nån olycka för lite adrenalin.