Start > Körkortsforum > Frågor om Farsta?

Frågor om Farsta?

Clutchrider 2022-01-05 14:14 ! Citera #
Hej om ni har frågor angående uppkörning i Farsta eller något annat körkortsrelaterat så vill jag gärna hjälpa till. Fråga på!
Pucko 2022-01-22 13:09 ! Citera #
Vad är det för rutter i Farsta och med vilken körde du upp?

Har hört att det finns:

Skarpnäck/Globen
Enskede
Trångsund/Haninge
Hökarängen
Älvsjö?

Fler?
Clutchrider 2022-01-22 17:01 ! Citera #
Pucko 2022-01-22
Vad är det för rutter i Farsta och med vilken körde du upp?

Har hört att det finns:

Skarpnäck/Globen
Enskede
Trångsund/Haninge
Hökarängen
Älvsjö?

Fler?
Under mina 4 uppkörningar fick jag flera av de rutterna du nämnde. På min andra uppkörning fick jag åka till Skarpnäck och parkera vid Hemköp, sedan tillbaka till trafikverket. På den tredje fick jag åka mot nynäshamn, avfart länna och köra i industriområdet där samt åka på lissmavägen och svänga från landsväg.

På den fjärde fick jag börja med att följa skylten mot Älvsjö och sedan köra runt i Farsta, och därefter motorväg mot Nynäshamn innan avfart Trångsund. Fick köra mot Trångsund centrum och backparkera bredvid en bil. Därefter tillbaka varpå jag äntligen blev godkänd.

Om inspektören tar dig på mototvägen till Stockholm så kan du räkna med Hökarängen, Skarpnäck, Tyresö eller Gamla enskede. Globen/Hammarby sjöstad blir det sällan, det är för långt bort. Dessutom hoppas jag inte att någon får anvsningar dit eftersm att vägarna är förvirrande och det är fruktansvärt mycket trafik.

Om du istället får anvisningar mot Nynäshamn så blir det oftast Länna, Vega eller Haninge.
Gäst 2022-01-22 19:18 ! Citera #
Ok tackar!
Gäst 2022-01-26 11:34 ! Citera #
Clutchrider 2022-01-22
Under mina 4 uppkörningar fick jag flera av de rutterna du nämnde. På min andra uppkörning fick jag åka till Skarpnäck och parkera vid Hemköp, sedan tillbaka till trafikverket. På den tredje fick jag åka mot nynäshamn, avfart länna och köra i industriområdet där samt åka på lissmavägen och svänga från landsväg.

På den fjärde fick jag börja med att följa skylten mot Älvsjö och sedan köra runt i Farsta, och därefter motorväg mot Nynäshamn innan avfart Trångsund. Fick köra mot Trångsund centrum och backparkera bredvid en bil. Därefter tillbaka varpå jag äntligen blev godkänd.

Om inspektören tar dig på mototvägen till Stockholm så kan du räkna med Hökarängen, Skarpnäck, Tyresö eller Gamla enskede. Globen/Hammarby sjöstad blir det sällan, det är för långt bort. Dessutom hoppas jag inte att någon får anvsningar dit eftersm att vägarna är förvirrande och det är fruktansvärt mycket trafik.

Om du istället får anvisningar mot Nynäshamn så blir det oftast Länna, Vega eller Haninge.
Håller med dig!

De som får Globen och Hammarbysjöstad drog nitlott.

De som däremot får Haninge har redan 80 % inne!

Farsta-rutterna är inte rättvist när det gäller svårigheter.

Brukar vara svårare rutter när man kör norrut jämfört med söderut.
Clutchrider 2022-01-26 11:56 ! Citera #
Gäst 2022-01-26
Håller med dig!

De som får Globen och Hammarbysjöstad drog nitlott.

De som däremot får Haninge har redan 80 % inne!

Farsta-rutterna är inte rättvist när det gäller svårigheter.

Brukar vara svårare rutter när man kör norrut jämfört med söderut.
Precis som du säger så är det verkligen inte rättvist. Jag vet att vissa bara får åka motorvägen och svänga av någonstans bara för att vända (inte ens parkera), och sedan tillbaka. Medan andra får både motorväg, landsväg och villaområde med en eller flera parkeringar (oftast back eller fickparkering) i värsta fall både och.

Om man åker norrut har man inte lika mycket tid för att fatta beslut jämfört med söderut. Vägarna är generellt sätt krångligare och det är flera skyltar samt filer att hålla koll på om man åker mot Stockholm.

Menmen kan man köra så går det bra, dock är det synd att det ska kännas som ett lotteri. I slutändan beror mycket på vilka vägar du får köra, inspektörens humör och överseende samt vilka moment du testas på.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor