Start > Körkortsforum > Uppkörning är ”enkelt”

Uppkörning är ”enkelt”

Retad 2022-01-04 10:35 ! Citera #
Sååå grejen är att hela tiden hör jag att uppkörningen är ”bus enkel” osv. Själv kuggade jag första uppkörningen (är den enda i klassen som inte klarade på första försöket...) delvis för att jag gjorde den för tidigt och dels för att läraren inte riktigt visade mig allt jag behövde kunna. Och nu blir jag retad av olika personer som säger att ”bara dåliga inte klarar första gången” och ”vad är det ens för himla svårt med det, det är att klara det bara”. Det tar bort motivationen av mig och gör att jag känner ett press till att klara den andra gången... hur ska jag managea med det där?
Gäst 2022-01-04 12:00 ! Citera #
Ge inte upp,kämpa bara. Har själv gjort teori om. Men har kuggat 5 ggr gick även men trafikskolan bil, jag försätter tränna..
Manualstallion 2022-01-04 13:07 ! Citera #
Lyssna inte på de barnsliga kommentarerna. Berätta inte för alla andra när du kör upp nästa gång. Det hjälpte mig efter jag kuggade min första. Om du berättar för alla vänner att du ska köra upp tillkommer ytterligare prestationsångest under körningen, vilket man absolut ska undvika. Jag klarade på fjärde försöket. Lycka till!
H 2022-01-09 23:40 ! Citera #
Du ska bara veta hur många i din klass om gjort minst två körprov. Sånt där kom fram i efterhand. Många sa att de grejade det på första, men i själva fallet hade de kuggat och snabbt som attan bokat en ny tid och fixat det. ”Jag klara de på första!”. Folk lägger så äckligt mycket prestige i att klara det på första att det är helt löjligt. Av alla körprov som görs kuggas 50%- det är fakta.
H 2022-01-09 23:45 ! Citera #
Och sanningen är att många som har körkort kör så fruktansvärt uselt i trafiken ändå. Vad är det för snorungar som har så dålig självkänsla att de mobbar någon på sin körkortsresa? Snacka om avskum.
Jadu 2022-03-25 01:48 ! Citera #
Halloj!
Enligt mig är allt snack om att det ska vara enkelt eller svårt så subjektivt som det bara går. Alla uppkörningar upplevs ju självklart olika från person till person, så sjukt mycket som påverkar körningen i stunden b.la nervositeten!

Som någon skrev här rekommenderar jag verkligen att inte säga till kompisar osv att du har uppkörningen för att helt enkelt minska pressen från det hållet.

Sen är det även så att ingen kommer bry sig om hur många försök det tog när du väl har kortet. Personerna som retas med sådant gör säkert ”fel” i sin körning i dagsläget som hade räckt till för att kugga på en uppkörning.

Ta så många uppkörningar som det krävs helt enkelt! Lycka till!!
Gäst 2022-03-25 17:13 ! Citera #
Mina körprov

Klarade B på första
Klarade A på andra (kuggade konbanan på första och fick dvs inte ens komma ut i trafiken)
Klarade C på tredje (fick komma tillbaka en fjärde gång för att komplettera säkerhetskontrollen)
Klarade CE på tredje (fick komma tillbaka en fjärde gång för att komplettera säkerhetskontrollen)
Klarade D på första
Gäst 2022-03-28 22:54 ! Citera #
H 2022-01-09
Du ska bara veta hur många i din klass om gjort minst två körprov. Sånt där kom fram i efterhand. Många sa att de grejade det på första, men i själva fallet hade de kuggat och snabbt som attan bokat en ny tid och fixat det. ”Jag klara de på första!”. Folk lägger så äckligt mycket prestige i att klara det på första att det är helt löjligt. Av alla körprov som görs kuggas 50%- det är fakta.
På vissa orter kuggas 60% av körproven, men det är väldigt många som klarar det första körprovet, för att dom har kört med en trafikskola eller har en handledare som vet hur man lär ut
Gäst 2022-03-28 23:00 ! Citera #
Jag har kört upp 5 ggr och aldrig kuggat så visst finns såna som jag. 7 teoriprov och aldrig kuggat.

Min kompis kuggade teoriprov 7 ggr innan han klarade det så det finns många som han också. Tog körningen på första.
Ö 2022-03-29 14:44 ! Citera #
Byt umgänge, ifall dom retar dig över en sån sak! Jag klarade det på tredje försöket och hade super pepp från mina kompisar genom hela tiden jag struggleade med mina uppkörningar!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov