Start > Körkortsforum > Körkorts resa och lite tips

Körkorts resa och lite tips

Gäst 2022-01-03 01:49 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning på ca 2 veckors hårt slit. Teori provet klarade jag på med 4 dagars plugg (55 rätt). Sedan hade jag uppkörning 1 dag efter som jag kugga. Jag var otroligt nervös o det var de som gjorde att jag inte fokuserade lika bra på min uppkörning. Jag blev otroligt arg och väldigt less. Men jag gav inte upp även fast man kände att man ville.

1 vecka efter ungefär så hade jag min andra uppkörning och var inte alls lika nervös för jag visste hur det skulle gå till den här gången. Allt gick hur bra som helst och jag gjorde mjuka bromsningar. Känslan av att bli godkänd får man förhoppningsvis känna 1 gång.

Tips till er som ska köra upp:

Va inte jätte nervös, det gör chanserna mer att du kuggar. Det är klart att du är nervös men gör du någon enstaka småfel som motorstopp eller liknande så är det ingen fara fortsätt göra ditt bästa.

Lär känna ditt väglag och rutinerna med din körning. Backspeglar, döda vinkeln, blinka från trottoarkanten osv.

Kolla youtube videos på säkerhetskontrollen ( helst på den bilen du ska köra upp med). Jag hade turen att kolla på en video som hade bilen jag skulle köra upp med ( Volvo V60). Jag hade inte kommit till den delen på körskolan, skulle precis lära mig köra landsväg vilket jag redan kunde.

Kör runt i områdena du ska köra upp i, ifall du är osäker på vart du ska köra upp så lär dig åtminstonde att köra på de olika vägarna du ska köra upp på dvs landsväg, tätbebyggt område (högerregeln) och motorväg. Sedan så lär dig reglerna på vänstersväng på landsväg.

Detta är mina tips och lycka till nu och oroa dig inte för att förr eller senare så klarar du det. :)
Gäst 2022-01-03 13:06 ! Citera #
Hur pluggade du teori inom 4 dagar
Gäst 2022-01-03 13:36 ! Citera #
Tack för tips! :)
Gäst 2022-01-04 09:31 ! Citera #
Gäst 2022-01-03
Hur pluggade du teori inom 4 dagar
Pluggade som en galning med slutproven, gjorde klart varje kapitel i teorin/plugga delen. Öppnade inte boken en enda gång faktiskt. Stjärn-markerade alla frågor jag var osäker på o gjorde anpassat test på bara stjärnmarkerade frågorna. Kan knappt fatta det själv men anstränger man sig tillräckligt hårt så går det. Sen så har jag tagit am kort så det blev flera saker som blev repetition. Kan tipsa om att kolla på en video på olika parkeringskyltar för det var den enda jag var orolig över. :)
Gäst 2022-01-05 14:56 ! Citera #
Vart körde du upp och hur hittade du en ny tid så snabbt? :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor