Start > Körkortsforum > Omkörning

Omkörning

Gäst 2021-12-30 12:21 ! Citera #
Det fyller väl inget som helst syfte för mig att köra om ett fordon som kör 10 under hastighetsbegränsningen i relativt dåligt väglag om jag ändå ska svänga av vägen 200 -300 meter längre fram oavsett hur gärna bakomvarande vill förbi. Då kan väl han köra om mig och framförvarande?
Gäst 2021-12-30 21:10 ! Citera #
Då är det inte värt det om du ska svänga så snabbt inpå en omkörning efter som att man ska om sen in framför och bromsa tvinga den man åker om att bromsa ner mm. För jag tog för givet att det var på landsväg du menade eller tänkte du motorväg? Oavsett så skulle jag aldrig åka om med så kort sträcka kvar tills att jag ska av då får det ta några sekunder längre i restid än att stressa om i dåligt väglag..
Gäst 2021-12-30 21:14 ! Citera #
Nej skapa en ”större” lucka till framförvarande så att de andra kan lätt smita in. 3-5 sec mellan dig och bilen framför

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo