Start > Körkortsforum > Någon annan som har otroligt d…

Någon annan som har otroligt dåligt lokalsinne?

Gäst 2021-12-14 13:33 ! Citera #
Trots nu när jag haft körkort ett tag så måste jag alltid fråga ”visst ska jag svänga här” efter tusende gången, eller använda mig utav gps.

Mår lite dåligt när jag kör så mycket på samma vägar men de känns nästan alltid lika främmande.

Innan jag åker för att handla så dubbelkollar jag vägen via google sattelit, ser att i rondellen ska jag svänga höger, sen nästa rondell fortsätta rakt osv. Men när jag väl kör så blir jag förvirrad igen..

Förstår inte hur man kan ha det så svårt. Har funderat på att sitta med google maps och försöka lära känna igen alla vägar som om det vore en läxa, men vet inte om det kan hjälpa mig
Manualstallion 2021-12-15 11:42 ! Citera #
Hej, du kanske ska strunta i Google maps och försöka navigera med hjälp av anvisningar istället? Sedan lär det sitta med mängdträning. Tror det gäller bara att slappna av och inte tänka för mycket, det värsta som kan hända är att du åker fel, inget mer. Stressa inte upp dig med Google maps I förväg, du som förare ska kunna köra utan det. Tro på dig själv och lycka till :).
AV 2021-12-16 00:06 ! Citera #
Har samma problem eller vad ska man säga. Fick mitt körkort nyligen. Alla kompisar skämtar om hur dålig jag är på att hitta när jag kör. Men som någon sa till mig, och som föregående inlägg också säger, tror det hänger på mängdträning. Jag fokuserar så mycket på själva körningen och trafikanter och vägmärken att omgivningen inte hinner registreras i hjärnan.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
24
I dag 15:26
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo