Start > Körkortsforum > Godkänd på fjärde försöket i F…

Godkänd på fjärde försöket i Farsta!

Gäst 2021-12-13 09:48 ! Citera #
Manualstallion 2021-12-12
Tack! Klarade du dig?
Yaaaas :DDD
Manualstallion 2021-12-13 11:05 ! Citera #
Gäst 2021-12-13
Grattis!! Vilken lättnad eller hur? ;)
Cupcake 2021-12-13 12:13 ! Citera #
Gäst 2021-12-13
Stort grattis! :)
Får man fråga ifall du gjorde uppkörning med Trafikskola’s bil? Körde du mycket på Sollentuna innan uppkörning? Fått veta av flera på Sollentuna har man nåra förvittrande rondeller som man kan kugga på! Stämmer det?
Har du nån tips för någon som har kuggat 2 gånger?
Mvh
Cupcake 2021-12-13 12:43 ! Citera #
Manualstallion 2021-12-10
Förresten tidsbokning efter 3 kuggningar var såklart svårare. Dock hittade jag ett par på morgonen (runt 7 och 8) ibland lägger de ut mitt i veckan typ kl 15 osv. Det gäller bara att uppdatera konstant! Men tänk inte på det då du fortfarande har förtur, och lycka till den tredje gången!
Tack så mycket!
De två gångerna jag kuggade körde jag Trafikverket V60, på första uppkörning hade jag inte så mycket problem med växel men i andra gången hade jätte svårt att växla från 2a till 3an, hade problemet att jag la nästan alltid från 2a till 5an växel! På slutet kunde jag och inte gjorde fel. Hur som helst har du nåra tips om det? Kört det mesta bilar från lite äldre modeller och deras växelspaken än inte lika känslig som Trafikvarkets!
Mvh
Manualstallion 2021-12-13 13:04 ! Citera #
Cupcake 2021-12-13
Tack så mycket!
De två gångerna jag kuggade körde jag Trafikverket V60, på första uppkörning hade jag inte så mycket problem med växel men i andra gången hade jätte svårt att växla från 2a till 3an, hade problemet att jag la nästan alltid från 2a till 5an växel! På slutet kunde jag och inte gjorde fel. Hur som helst har du nåra tips om det? Kört det mesta bilar från lite äldre modeller och deras växelspaken än inte lika känslig som Trafikvarkets!
Mvh
Det låter som att du drar spaken för mycket åt höger när du försöker växla från 2:an till 3:an. Ett tips är att först dra från 2:an till neutral medan du håller in kopplingen och därefter rakt uppåt så du hamnar i 3:ans växel.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo