Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I BOLLNÄS UTAN ERFA…

UPPKÖRNING I BOLLNÄS UTAN ERFARENHET AV BOLLNÄS?

Uppdaterad saffransknut 2021-12-07 17:08 ! Citera #
Hej allihopa. Jag lyckades få tag på en tid i Bollnäs!!!! WOoooho! Trodde jag aldrig. Innan mitt teoriprov går ut.
Grejen är bara att jag inte kommer kunna köra i Bollnäs något innan jag kör upp där. Ingen trafikskola där hade lediga tider innan min uppkörning nämligen. Nu söker jag era tips, finns det fler som kört upp i Bollnäs utan att ha varit där tidigare?

Eller kört upp i städer ni aldrig besökt?

Allt gott till er alla. Ge inte upp på att hitta körkortstider. De finns om ni tittar <3
Gäst 2022-01-25 20:28 ! Citera #
Hur gick det för dig
Uppdaterad saffransknut 2022-01-26 10:42 ! Citera #
Hej! Vad fint att du frågar.

Har skrivit om hela min körkortsresa här: https://korkortonline.se/forum/10306/

Lite utdrag från hur det gick i bollnäs kommer nedan:

Körskolorna i Bollnäs var fullbokade men på vägen upp till Bollnäs på tåget fick jag ett fantastiskt telefonsamtal: De hade en tid till mig samma dag! Så jag fick äran att köra med en jättebra lärare i Bollnäs, som tog mig ut på landsvägen och förklarade tydligt kring högerregeln som råder i staden samt att maxhastigheten är 40 i stan men att man oftast ska köra betydligt lägre hastighet än så. Så mitt tips till alla som kör upp i en ny stad är: Försök få tag på några körlektioner i den staden du ska köra upp i om du aldrig varit där tidigare.

OM UPPKÖRNINGEN:

På morgonen när jag vaknade var himlen rosa och det var så vackert ute. Jag hade en positiv känsla i mig, även fast jag försökte förbereda mig mentalt på hur det skulle kännas att kugga och gå runt i 6 timmar i Bollnäs innan tåget hem och känna mig ledsen och misslyckad. TIPS NUMMER 5 :) :) :) : Jag satte på nån sån där ”positiva affirmationer” kring körkort på youtube. Och påväg till Trafikverket lyssnade jag på en peppig låt, som alltid ger mig en känsla av lätthet och ljus. Jag försökte intala mig själv att JAG KAN KÖRA, JAG SER ALLTING RUNT OMKRING MIG, JAG HAR KOLL PÅ HASTIGHETEN OCH REGLERNA RUNT OMKRING...osv.

Väl framme så fick jag en så trevlig instruktör som jag på direkten kände att jag kunde slappna av med (till skillnad från min första). Men vi körde mot ett specifikt mål (Mot Gävle vill jag minnas, sen fick jag följa skylt mot sjukhus m.m), jag fick köra över en järnväg, åka i rondell, byta fil och lite sånt. Plötsligt var vi framme vid Trafikverket igen. Jag kunde inte tro det, det hade ju knappt gått någon lång tid och jag hade inte behövt fickparkera eller göra vänstersväng på landsväg. Det var dock min andra uppkörning - vet ej om det kan ha haft påverkan.
Inspektören började med att ta upp hur långsamt jag körde genom järnvägsspåret och att det var totalt onödigt att stanna där då det var så god sikt. ”Fuck” tänkte jag, kuggar jag på det nu?

”Men..jag tänker ändå ge dig kortet”.

Jag blev så så så så glad! Jag svarade att min mamma kommer smälla av när hon hör det här och började t.om fråga honom om han verkligen tyckte att jag skulle få körkortet och om jag inte gjorde några andra fel.

Hur går det för dig då, du som skrev kommentaren? Vart ska du köra upp? Har du några frågor om uppkörning eller Bollnäs så är det bara att fråga ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo