Start > Körkortsforum > Fantasi

Fantasi

Gäst 2021-12-06 20:30 ! Citera #
Jag har haft uppkörning 4 ggr och failat alla. Två första gav jag en bön stack ditt och tur för er alla att jag kuggade för jag körde sämre än en blind man med ögon bindel. Två senaste gångerna däremot gör mig förbannad eftersom körde bra. Jag körde jävligt bra, men blev kuggad på riskbedömning eftersom jag inte hade foten framför bromsen en gång när jag passera en last bil och buss (Kugga på samma sak två senaste gångerna) och då hade jag inte fantasi att förvänta mig det värsta. Det finns ingen övergångställe eller något så varför hade det varit någon som slumpmässigt bestämde sig att gå över vägen? Ifall man är så jävla rädd varför bromsar jag inte helt och sen krypkör för att vara säker att ingen står där? Jag tycker den regel har sina svagheter, eller är jag bara oresonlig för jag kugga på samma sak igen. Vad tycker ni? Ska jag boka privat istället den här gången?
Gäst 2021-12-06 21:23 ! Citera #
Passerade buss/lastbil på vad för typ av väg? Hastighetgräns? sikt? väglag? Hade du bilar i arslet på dig som inte håller tillräckligt med avstånd ifall du behöver bromsa pga något oväntat bakom lastbilen/bussen om dem var stillastående..? Det kan bli fet kugg isåfall eftersom du då har dålig sikt, och folk som inte du ser kanske är på väg att gå över vägen (oavsett övergångsställe) eller inte, olämpligt eller inte.. Men som sagt, det beror på vad du körde på typ av väg du kuggade på...så, yeah träna på bromsberedskap. Även om sannolikheten att någon ska korsa vägen är liten.
Gäst 2021-12-08 21:35 ! Citera #
Du kanske kan köra bilen rent tekniskt bra, men är du inte riskmedveten och har förståelse för var riskerna finns och vad som kan hända så är det så klart inte lätt att förstå varför det blir underkänt..
Ta hjälp av en duktig handledare eller gå till en trafikskola

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor