Start > Körkortsforum > Kuggade tredje gången

Kuggade tredje gången

lisa 2021-12-05 10:56 ! Citera #
Kuggade för tredje gången , och det är samma sak ” visa god uppmärksamhet ” jag tittar ju överallt och håller avstånd mm vad mer skall jag göra !!!! känner mig värdelös. Tips tack !!!
Gäst 2021-12-05 12:30 ! Citera #
Hej Lisa,

Gjorde du provet via trafikskola?
Vad var det för bedömning du fick från körskollärare?
Försök göra nästa förarprov med en bil som du är van med dvs trafikskola’s bil.

Lycka till! :)
Yrkeschauffören 2021-12-05 14:43 ! Citera #
Hej Lisa!
Om man tittar överallt kan det bli kontraproduktivt. Man missar information istället. Viktigare är det att titta på rätt saker vid rätt tillfällen. Var? När? Hur? För att veta detta behöver man förutse vilken situation man hamnat i. När man tränar behövs då rätt feedback från någon som vet och som dessutom har den pedagogiska förmågan att lära ut...
Saffransknut 2021-12-05 17:26 ! Citera #
Tråkigt att höra att du kuggat igen. Jag kuggade också nyligen min uppkörning. Hur tänker du kring att boka ny tid, hur går du tillväga? Jag kollar nästan varje dag efter tider men hittar inga...
Gäst 2021-12-05 19:01 ! Citera #
När du har kört klart så brukar ju inspektören gå igenom varför du kuggade. ”Visa god uppmärksamhet” kanske du får på pappret men själva anledningarna till kugg kan vara olika saker. Enklast att bara fråga vad det var som du gjorde fel och behöver jobba på när du sitter bredvid inspektören i bilen.
Gäst 2021-12-05 20:01 ! Citera #
Du tittar inte på rätt saker, du missar det som är viktigt, du behöver ta hjälp av någon som vet hur man ska se sig för i olika situationer, behöver inte vara en trafikskola, men se till att köpa invändiga speglar på typ biltema, så handledaren kan se när var och hur du ser dig för
lisa 2021-12-06 07:03 ! Citera #
Saffransknut 2021-12-05
Tråkigt att höra att du kuggat igen. Jag kuggade också nyligen min uppkörning. Hur tänker du kring att boka ny tid, hur går du tillväga? Jag kollar nästan varje dag efter tider men hittar inga...
Tack för all hjälp , jag har bokat ny tid i februari , fanns ingen tidigare
Saffransknut 2021-12-06 22:08 ! Citera #
Finns tider i land och rike redan den här veckan om du är redo att göra din uppkörning i städer som Umeå, Östersund eller Örnsköldsvik. In och titta nu
Gäst 2021-12-07 19:32 ! Citera #
För de som har kuggat 3 gånger gäller tyvärr inte förtur längre så vi ser ej de tiderna du nämner ovan, ser också bara tider från februari... :(
Letar varje dag

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo