Start > Körkortsforum > Wheelspin

Wheelspin

Gäst 2021-12-03 22:31 ! Citera #
Är det möjligt att jag fick däcken att spinna när jag skulle åka iväg från stillastående idag? Jag gasade inte överdrivet mycket men jag var lite snabbare med kopplingen för jag skulle ta en lucka. Då lät det som däcken spann, gjorde de det eller var det ljud från allt grus ute på vägarna nu. Kanske svårt för er att svara på.
Gäst 2021-12-04 12:39 ! Citera #
Gäst 2021-12-03
Är det möjligt att jag fick däcken att spinna när jag skulle åka iväg från stillastående idag? Jag gasade inte överdrivet mycket men jag var lite snabbare med kopplingen för jag skulle ta en lucka. Då lät det som däcken spann, gjorde de det eller var det ljud från allt grus ute på vägarna nu. Kanske svårt för er att svara på.
Ja det är möjligt. För mycket gas/för snabb med kopplingen leder till att för mycket kraft läggs på hjulen samtidigt = hjulen spinner tills de får grepp att rulla
Gäst 2021-12-04 18:46 ! Citera #
Fast jag gasade knappt nånting? Så då kanske jag inte gjorde det alltså.
Gäst 2021-12-04 19:34 ! Citera #
Gäst 2021-12-04
Fast jag gasade knappt nånting? Så då kanske jag inte gjorde det alltså.
Kan inte säga om du gjorde det eller inte men du nämnde att du lyfte kopplingen snabbare än vanligt.

Om hjulen spann så lär du ju nästan veta det, kännetecknas av att man står still en liten liten stund innan hjulen får grepp medan man hör hur hjulen spinner mot underlaget.

För mycket koppling eller för mycket gas leder till att hjulen spinner. Testa göra samma sak igen på en parkering kanske så lär du ju märka om hjulen spinner, går ju att testa med mer gas mer koppling tills hjulen spinner också

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor