Start > Körkortsforum > Desperat

Desperat

Cupcake 2021-11-30 17:48 ! Citera #
Hej,
Jag verkligen behöver ert råd. Jag har gjort 2 uppkörningar (den andra var dumt av mig att göra redan veckan efter den första, fick inte träna alls!)
Min teori tiden kommer gå ut i början av April. Körde 30 lektioner via Trafikskola och kör privat när man kan/hinner.
Min fråga är hur ska jag göra nu? Ska jag köpa ytterligare körlektioner på trafikskola så att jag kan köra via de om de godkänner eller ska man chansa som privatist som första 2 gångerna?
Känner mig jätte desperat just nu! Vill inte göra om teori. :cry: :cry: :cry:
Gäst 2021-11-30 19:39 ! Citera #
Chansa gör man bara första gången..
Gå till en skola och kör hemma
Gäst 2021-11-30 20:21 ! Citera #
Cupcake 2021-11-30
Hej,
Jag verkligen behöver ert råd. Jag har gjort 2 uppkörningar (den andra var dumt av mig att göra redan veckan efter den första, fick inte träna alls!)
Min teori tiden kommer gå ut i början av April. Körde 30 lektioner via Trafikskola och kör privat när man kan/hinner.
Min fråga är hur ska jag göra nu? Ska jag köpa ytterligare körlektioner på trafikskola så att jag kan köra via de om de godkänner eller ska man chansa som privatist som första 2 gångerna?
Känner mig jätte desperat just nu! Vill inte göra om teori. :cry: :cry: :cry:
Först och främst, vad står det i protokollet att du kuggade för och har du tränat på dom momenten och känner att du inte göra samma tabbe nästa gång? Om inte, så nej, chansa inte.
Visst kan man vara en bra och redo förare, men sabba det pga nerver och bli kuggad men då vet man oftast om det. Jag kuggade två gånger pga både nerver men framförallt för att jag inte körde tillräckligt trafiksäkert på tex landsväg. Jobbade på det och klarade tredje. Stressa inte.
Cupcake 2021-11-30 23:31 ! Citera #
Tack!
Gjorde du tredje uppkörning med Trafikskola’s bil? Tränade du endast privat? När tog du kortet?
Gäst 2021-12-01 20:03 ! Citera #
Jag körde inte upp med trafikskolans bil utan hyrde Trafikverkets, alla tre uppkörningar (VW Golf och Skoda Superb, automat). Har främst kört privat men tog 10 lektioner hos trafikskolan, först för en bedömning och även för att dom har bättre koll på vad man behöver jobba på utifrån regler olika moment osv. Särskilt körning på landsväg, vilket jag behövde jobba på.

Vad kom du fram till förresten? Kommer du avvakta och träna mer innan du bokar ytterligare en uppkörning?
Gäst 2021-12-01 20:04 ! Citera #
Glömde svara på när jag tog kortet, det är snart en månad sen :)
Don 2021-12-03 09:54 ! Citera #
Blev kuggat för 7de gången trotts att jag är körskola lärare i grunden, har lärt upp 344 personer i utlandet som har klarat körkort på först & andra försöket, har ett utlandskörkort sedan 11 år tillbaka, har kört i Sverige i 5 år(under tiden jag väntade på UP ) prick fritt.
Körde igår och det var riktikgt halt och denna inspektören tyckte att jag körde för sakta på landsväg, vägen var 100km och jag körde mellan 85-95 km men det räckte inte tyckte” Ma....” och blev underkänt. personligen tycker jag att dom utövar för mycket maktmissbruk. funderar på att skita och ta körkort och leva på suc hela livet för något jobb ler jag inte få utan körkort
Känner flera personer som har klarat körkort i Helsingborg men dessa vågar inte köra in i stan, en av dom sa ” Använder körkortet endas som ID-kort ”

Så jävla besviken
Cupcake 2021-12-05 20:11 ! Citera #
Gäst 2021-12-01
Jag körde inte upp med trafikskolans bil utan hyrde Trafikverkets, alla tre uppkörningar (VW Golf och Skoda Superb, automat). Har främst kört privat men tog 10 lektioner hos trafikskolan, först för en bedömning och även för att dom har bättre koll på vad man behöver jobba på utifrån regler olika moment osv. Särskilt körning på landsväg, vilket jag behövde jobba på.

Vad kom du fram till förresten? Kommer du avvakta och träna mer innan du bokar ytterligare en uppkörning?
Hej,

Ja, vill helst vänta med uppkörning. Vill inte kugga igen! Kännst så bittert hela körkort grejen. Man vill ju liksom bli klar när man ändå har tagit initiativet liksom. Vill inte gå tillbaka till samma trafikskola som jag har varit på och som gav mig massa fel information.
Siktar på att köra upp i Mars.
Tack för att du svarar :)
Cupcake 2021-12-05 20:12 ! Citera #
Don 2021-12-03
Blev kuggat för 7de gången trotts att jag är körskola lärare i grunden, har lärt upp 344 personer i utlandet som har klarat körkort på först & andra försöket, har ett utlandskörkort sedan 11 år tillbaka, har kört i Sverige i 5 år(under tiden jag väntade på UP ) prick fritt.
Körde igår och det var riktikgt halt och denna inspektören tyckte att jag körde för sakta på landsväg, vägen var 100km och jag körde mellan 85-95 km men det räckte inte tyckte” Ma....” och blev underkänt. personligen tycker jag att dom utövar för mycket maktmissbruk. funderar på att skita och ta körkort och leva på suc hela livet för något jobb ler jag inte få utan körkort
Känner flera personer som har klarat körkort i Helsingborg men dessa vågar inte köra in i stan, en av dom sa ” Använder körkortet endas som ID-kort ”

Så jävla besviken
Så synd att höra. Hoppas du fixar det snart! Massor av lyckönskningar :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov