Start > Körkortsforum > Smitning

Smitning

Gäst 2021-11-25 11:38 ! Citera #
Hej
Jag har fråga gällande smitning. Jag råkade krocka med ett stolpe och jag märkte att stolpen var inte trafikfarlig. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill meddela att mitt telefon är trasig. Detta gjorde att jag hade svårt att kontakta polisen i plats även vill jag meddela att jag kör i mitt provtid.

Alla råd är välkomna
vänliga hälsningar orolig förare
Gäst. 2021-11-25 17:50 ! Citera #
Ja detta kan se som en smitning då skada på egendom.


läs och begrunda.

lawline.se/answers/smitning-och-aterkallelse-av-korkort
LoL 2021-11-25 21:10 ! Citera #
Ojj.

en fråga..hur fort kom stolpen mot dig..fasen Stolpar som är ute o kör är ju livsfarligt...
Gäst 2021-11-26 00:50 ! Citera #
LoL 2021-11-25
Ojj.

en fråga..hur fort kom stolpen mot dig..fasen Stolpar som är ute o kör är ju livsfarligt...
Det var i ett parkeringsplats och stolpen ligger inte på vägen där bilarna kör. Den ligger utanför.
Peaceman 2021-11-26 18:26 ! Citera #
Om ingen såg dig är det lugnt. Om någon tog reg nr på bilen så är det smitningsolycka då blir du av med körkortet och kan leda till böter/fängelse.
Gäst 2021-11-26 19:00 ! Citera #
Peaceman 2021-11-26
Om ingen såg dig är det lugnt. Om någon tog reg nr på bilen så är det smitningsolycka då blir du av med körkortet och kan leda till böter/fängelse.
Tack.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest