Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västerås, tips??

Uppkörning i Västerås, tips??

Gäst 2021-11-24 22:28 ! Citera #
Hej, jag ska snart köra upp i Västerås men jag har aldrig kört där eller varit där. Hittade inga tider i Stockholm så det fick bli Västerås ändå. Är extra nervös eftersom jag aldrig övningskört i Västerås. Är det någon som har haft sin uppkörning där som skulle kunna dela med sig lite av sin egna erfarenhet?
Lite tips och saker man borde tänka på i Västerås?
Västerås 2021-11-25 09:11 ! Citera #
Kört upp två gånger i Västerås, kuggade första o klarade andra för tre dagar sen

Körde båda gångerna vid 10 tiden ungefär. Eftersom det är så mycket bussar i Västerås så rekommenderar jag att du är extra uppmärksam på om de blinkar ut eller inte, byt fil om det finns filer så slipper du tänka så mycket på det.

Kolla extra noga medan du passerar bussen ifall den börjat blinka ut, detta har jag fått höra av körskolelärarna att dom kollar extra hårt på.
Kuggis 2021-11-25 09:47 ! Citera #
Tog mitt körkort på fjärde försöket i just Västerås (mitt andra försök där). Tips är att ha koll på rondellen precis när man kör ut från Trafikverket - den är ganska vältrafikerad så där måste man vara på alerten utan att det blir farligt. Annars lär du ju får köra E18. Tycker det var nice att köra i Västerås!
Gäst 2021-11-26 15:42 ! Citera #
Tusen tack till er båda! Ska ha allt ni nämnde i åtanke.
Hade ni övningskört i Västerås tidigare eller var uppkörningen första gången ni körde där?
Västerås 2021-11-26 22:13 ! Citera #
Gäst 2021-11-26
Tusen tack till er båda! Ska ha allt ni nämnde i åtanke.
Hade ni övningskört i Västerås tidigare eller var uppkörningen första gången ni körde där?
Har övningskört tidigare. Dock nästan aldrig på de vägar jag fick under min andra uppkörning.
Kuggis 2021-11-27 11:18 ! Citera #
Hade inte övningskört tidigare i Västerås men blev ju lite övningskörning där eftersom jag kuggade första gången så hade ju lite mer koll på stan.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor