Start > Körkortsforum > Uppkörning i Kisa - hjälp!

Uppkörning i Kisa - hjälp!

Lena 2021-11-23 20:55 ! Citera #
Jag har en uppkörning i Kisa snart. Hade planerat att ta två lektioner i stan innan eftersom jag aldrig varit där, men efter ett samtal med ortens enda körskola fick jag reda på att det inte finns några körlektioner lediga och att endast ca 20% av alla som kör upp privat klarar uppkörningen. Damen jag pratade med menade att många från Stockholm kommer och tror att de kan köra överallt bara för att de kört i stockholmstrafiken men att det är något heeelt annat att köra där och att de som tagit lektioner på plats sagt att de aldrig skulle ha klarat det om de inte tagit lektionerna innan.
Nu undrar jag förstås om någon har erfarenhet av Kisa? Är det krångliga väjningsregler, mycket enkelriktat eller vad är det som är så svårt så de flesta privatister kuggar?
Gäst 2021-11-23 23:08 ! Citera #
Aldrig kört i Kisa, eller ens hört om stället men, de är ju så i de flesta län att privatister har en låg procent som klarar sig. Kan man köra och kan reglerna och har övat tillräckligt så klarar man sig nog rätt så bra.

Körde upp privat idag och klarade mig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov