Start > Körkortsforum > Rondell

Rondell

Gäst 2021-11-22 21:04 ! Citera #
Om jag åker mot en rondell och kommer i typ 20-30 fram och jag ser en potentiell lucka i trafiken som jag ser blir alldeles för liten pga att bilen jag skulle före accelererar för snabbt. Så jag bromsar hårt typ precis innan rondellen. Skulle då en bil vara tätt bakom mig och köra in i mig vem skulle då bli vållande?
gäst 2021-11-23 09:25 ! Citera #
Gäst 2021-11-22
Om jag åker mot en rondell och kommer i typ 20-30 fram och jag ser en potentiell lucka i trafiken som jag ser blir alldeles för liten pga att bilen jag skulle före accelererar för snabbt. Så jag bromsar hårt typ precis innan rondellen. Skulle då en bil vara tätt bakom mig och köra in i mig vem skulle då bli vållande?
Den bakomvarande generellt, då hållt på tok för kort avstånd.

kan bli båda med. om det visar sig att du tvärnitat helt ...med bildbevis från dashcam som styrker den andra föraren att du tvärnitat.

för du ska ju sakta ner innan en cirkulation. läst av trafiken i god tid så att dem situationer kan undvikas.

för du har ju kollen bakåt med.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor