Start > Körkortsforum > Hamnade i stel situation

Hamnade i stel situation

Gäst 2021-11-22 16:37 ! Citera #
Idag när jag körde hem skulle jag vänster in på en parkeringsplats och bakom mig är en rondell. Det kom mötande bilar och de behövde stanna för rondellen bakom mig. En av bilarna stannade mitt framför svängen och blockerade mig och den hade en till bil bakom sig som var sist i kön som försökte hålla korsningen öppen . Men det fanns ändå inte utrymme, sen började kön röra sig igen och bilen som
var längst bak med inga bilar bakom sig stod kvar. Jag visste inte om den inte såg att bilarna framför hade åkt eller om den försökte släppa mig så jag vänta kvar. Jag tycker inte heller det känns speciellt nödvändigt att vänta på mig med inga bilar bakom sig och om man ska vänta kan man väl blinka till med helljuset(det var för mörkt för att vifta med handen). Slutar med att jag åker före efter en hel del tvekan men det blev iallafall stelt. Gjorde jag nått fel i situationen?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo